تنها کمی مانده به نشست سران اوپک برای نهایی کردن قرارداد کاهش تولید نفت، آن گونه که آمار ها نشان می دهد ایران توانسته است در صادرات نفت به هند از رقیب خود “عربستان” پیشی بگیرد. پیش از این عربستان صعودی بیشترین صادرات نفت به هند را داشت. به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، […]

تنها کمی مانده به نشست سران اوپک برای نهایی کردن قرارداد کاهش تولید نفت، آن گونه که آمار ها نشان می دهد ایران توانسته است در صادرات نفت به هند از رقیب خود “عربستان” پیشی بگیرد. پیش از این عربستان صعودی بیشترین صادرات نفت به هند را داشت.
ایران در صادرات نفت به هند از عربستان پیش افتاد

به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، ایران پیشتر دومین عرضه کنندۀ بزرگ نفت به هند بود؛ جایگاهی که پس از برداشته شدن تحریم های غربی که دسترسی ایران به منابع مالی و صادرات را محدود می کرد، به عراق واگذار شد.
در ماه ژانویه، با برداشته شدن تحریم های ایران، هند واردات نفت از ایران را افزایش داد. در ماه اکتبر، واردات نفت از ایران در مقایسه با سال قبل بیشتر از سه برابر شده است و به ۷۸۹٫۰۰۰ بشکه در روز رسیده است.
ماه گذشته عربستان به هند ۶۹۷٫۰۰۰ بشکه نفت در روز صادر می کرد. در طول مدت ژانویه تا اکتبر،  عربستان همچنان بزرگترین عرضه کنندۀ نفت به هند بود و به طور میانگین ۸۳۰٫۰۰۰ بشکه نفت در روز به هند صادر می کرد. این در حالی ست که میانگین صادرات نفت عراق و ایران به ترتیب ۷۸۴٫۰۰۰ و ۴۵۶٫۰۰۰ بشکه نفت در روز بوده.