ادامه کاهش دما تا پایان هفته
ادامه کاهش دما تا پایان هفته

کارشناس هواشناسی از ادامه کاهش دما و سرد شدن هوا در بیشتر نقاط کشور تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش یوپنا معصومه احمدی در گفتگوی اختصاصی افزود: براساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی سامانه بارشی همچنان در بخش های شمالی کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی گفت: بارش برف و باران تا سه روز آینده در بخش هایی از استان های گیلان ، مازندران و گلستان ادامه دارد و شکل خفیف در همین بارش ها در دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور مثل زنجان ، قزوین ، البرز و تهران پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی افزود: نقشه ها نشان می دهد که در بخش هایی از شمال شرق کشور استان های خراسان شمالی و نواحی شمالی خراسان رضوی هم بارش های خفیف و پراکنده خواهند داشت.
احمدی ادامه داد: در نیمه شرقی کشور ، استان های واقع در شرق و جنوب شرق کشور پدیده قابل ذکر وزش باد شدید است و در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان بخصوص منطقه زابل شدت بیشتری خواهد داشت که موجب بروز گرد و خاک می شود.
کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در بخش های جنوبی کشور آب های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی درباره آخرین تحولات سامانه بارشی در کشور گفت: نقشه ها نشان می دهد که تا پایان هفته سامانه بارشی جدیدی از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می شود که در این باره در گزارش های آینده هواشناسی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
احمدی تاکید کرد: هوای سرد و کاهش دما همچنان تا پایان هفته در کشور باقی خواهد ماند بویژه در بخش هایی از شمال و شمال شرق کشور کاهش دما محسوس تر خواهد بود.
وی درباره آب و هوای پایتخت افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان تهران نیمه ابری و احتمال ادامه بارش های خفیف تا فردا صبح در سطح استان وجود دارد.
احمدی تاکید کرد: دمای امروز پایتخت در گرمترین زمان به ۷ درجه می رسد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما