دانش آموزان برای دریافت جایزه نوبل نیاز به حمایت اساسی دارند.
دانش آموزان برای دریافت جایزه نوبل نیاز به حمایت اساسی دارند.

سیدمهدی سیدی مدیرگروه سرمایه انسانی آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری گفت: هدف از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری این نیست که تعدادی از دانش آموزان طرحی ارائه دهند و جایزه دریافت کنند بلکه امیدوار هستیم دانش آموزان در آینده با حمایت هایی که صورت می گیرد برنده جایزه نوبل شوند .

imageسیدمهدی سیدی مدیرگروه سرمایه انسانی آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری گفت: هدف از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری این نیست که تعدادی از دانش آموزان طرحی ارائه دهند و جایزه دریافت کنند بلکه امیدوار هستیم دانش آموزان در آینده با حمایت هایی که صورت می گیرد برنده جایزه نوبل شوند .
به گزارش یوپنا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری، سیدمهدی سیدی مدیرگروه سرمایه انسانی آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری ضمن تشکر از شرکت‌گنندگان در این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان می‌شود و ما امیدواریم که دانش آموزان با ایجاد خلاقیت و نوآوری بتوانند آینده کشور را بسازند.
وی عملکرد سومین جشنواره زیست فناوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این جشنواره ما شاهد همکاری و تعامل خوب بین چندین مجموعه بودیم چرا که موفقیت بدون مشارکت گروهی امکان‌پذیر نیست. عامل اصلی این موفقیت بیشتر بخاطر مشارکت دانش‌آموزان و معلمان آنها بوده و در این کارگروهی والدین نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند؛ اگر حمایت این مجموعه ها نبود دانش‌آموزان نمی توانستند ایده‌ها و طرحهای خود را ارائه دهند.
مدیرگروه سرمایه انسانی آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری افزود: تمامی شرکت کنندگان و دانش آموزان برنده هستند و ما تنها به نمایندگانی از این دانش آموزان می توانیم جایزه بدهیم ولی از نظر ما تمامی دانش آموزان برنده هستند.
وی افزود: امیدوار هستیم با طرح های این دانش آموزان و ادامه موفقیت های انها در سال های اینده اقتصاد نفتی را به اقتصاد زیستی تبدیل نماییم.
در ادامه این جشنواره ایرج حسابی با مثبت ارزیابی کردن سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری گفت: برگزاری جشنواره‌ها باعث می‌شود که استعداد دانش‌آموزان در مدارس شناسایی شود.
وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستند افزود: باید شرایط و زیرساخت‌های برای حمایت از این قشر فعال جامعه فراهم شود تا بتوانیم شاهد موفقیت آنها در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.
حسابی تاکید کرد: هر کتاب قصه یک دریچه نو را به روی ما باز می کند بنابراین یاد بگیریم که کودکان را با دنیای کتاب آشنا و از سوی دیگر کارهای عملی را در بین آنها رواج دهیم.
در ادامه این جشنواره از برگزیدگان تمامی رشته های نوآوری و خلاقیت، ابداعات و اختراعات دانش آموزی در شاخه های مختلف زیست فناوری و در رشته های هنری از جمله کاریکاتور، نقاشی، عکس میکروسکوپی، ماکت سازی و … با اهدای جوایز و لوحی تقدیر به عمل آمد.