خروج شاخه درخت ۸ سانتی از مغز دختر بچه هشت ساله/چشم لرستان به راه آب کرخه خشک شد/افزایش دما در اردبیل موقتی است/کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک از محموله بادمجان و کاشی
خروج شاخه درخت ۸ سانتی از مغز دختر بچه هشت ساله/چشم لرستان به راه آب کرخه خشک شد/افزایش دما در اردبیل موقتی است/کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک از محموله بادمجان و کاشی

*خروج شاخه درخت ۸ سانتی از مغز دختر بچه هشت ساله
*گزارش عملکرد پلیس اماکن البرز در یکماه گذشته
*چشم لرستان به راه آب کرخه خشک شد
*چراغ راهنمای تغذیه برای محصولات خوراکی تولیدی استان ایلام
*افزایش دما در اردبیل موقتی است
*کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک از محموله بادمجان و کاشی
*استقبال کودکان و نوجوانان از سینمای کودک در چهارمحال و بختیاری

خروج شاخه درخت ۸ سانتی از مغز دختر بچه هشت ساله

ایرنا- هرمزگان: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمار، دختر بچه هشت ساله ای بود که به دلیل تصادف و پرتاب از خودرو به بیرون و اصابت به درخت، شاخه ای به طول هشت سانتیمتر وارد سرش شده بود؛ به نحوی که این شاخه پرده مغز را پاره کرده و سه سانت وارد بافت مغز بیمار شده بود.
همچنین پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس که عهده دار این جراحی بود، در تشریح این عمل گفت: هنگام مراجعه بیمار، پس از اقدامات اولیه و انجام سی تی اسکن، بیمار به اتاق عمل انتقال یافت و در یک عمل حساس که به مدت دو ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، شاخه درخت از مغز بیمار خارج شد.

 

گزارش عملکرد پلیس اماکن البرز در یکماه گذشته

ایسنا- البرز: رئیس پلیس اماکن البرز گفت: طی یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ قلیان غیرمجاز در استان جمع‌آوری شده است.

سرهنگ موسی تقی‌پور اظهار کرد: طی دو سال و نیم‌ گذشته بیش از ۷۰ طرح برای مقابله با سد معبر در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سد معبر علاوه‌بر این‌که چهره نازیبایی به شهر می‌دهد، بی‌نظمی، ازدحام و ترافیک را نیز در پی دارد.

رئیس پلیس اماکن البرز افزود: طی مدت مذکور بیش از ۱۷۳ طرح نیز در حوزه ساماندهی پوشاک اجرایی شده‌ که بر اساس آن تعداد زیادی از لباس‌های هنجارشکن کشف و ضبط و واحدهای متخلف نیز پلمب شده‌اند.

 

چشم لرستان به راه آب کرخه خشک شد

مهر- لرستان: تخصیص آب به لرستان از محل حوزه آبریز کرخه به موضوعی سریالی تبدیل‌شده، ماجرایی که در بازه‌ای از زمان موجب تهدید نمایندگان لرستان به استعفا شد و حالا هم استیضاح وزیر را کلید زده است.
سالانه ۱۲ میلیارد مترمکعب رواناب از لرستان خارج شده و به حوضه‌های آبریز کرخه و دز می‌ریزد. این میزان در حوضه کرخه ۴.۵ میلیارد مترمکعب و در حوضه دز ۸ میلیارد مترمکعب است. همچنین از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب حجم رواناب‌های کشور ۱۱ درصد آن در لرستان جاری می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آب راه دائمی در لرستان وجود دارد و سالانه ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون مترمکعب از منابع آب سطحی و زیرزمینی لرستان برداشت می‌شود.

وجود بیش از ۱۲ میلیارد مترمکعب رواناب در استان و عدم بهره‌مندی لرستان از این میزان آب موضوعی است که مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها بوده است تا جایی که عدم بهره‌مندی مردم استان از این ظرفیت در سخنان مسئولان لرستان و مطالبات مردم جای ثابتی پیداکرده است.

استاندار لرستان به‌عنوان مدیر ارشد استان مدت‌هاست که در صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود موضوع عدم تخصیص آب از حوضه کرخه به استان را مورد انتقاد و تأکید قرار داده است به‌طوری‌که در سخنان خود در جلسه کارگروه آب و کشاورزی استان اعلام کرد که این موضوع را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کند.

 

چراغ راهنمای تغذیه برای محصولات خوراکی تولیدی استان ایلام

تابناک- ایلام: مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۰ درصد فرآورده ها و کالاهای خوراکی تولید داخل استان دارای برچسب نشانگر رنگی و چراغ راهنمای تغذیه ای برای شناسایی میزان قند، چربی و نمک به کار رفته در محصولات خوراکی هستند.

نوریه رسمتی روز چهارشنبه اظهار کرد: ۵۶ محصول خوراکی در استان ایلام تولید می شود که از این تعداد، ۴۱ مورد آن نشانگر و چراغ راهنمای تغذیه ای دارند.

وی با بیان اینکه سعی ما نصب این برچسب بر روی همه کالاهای تولیدی است، افزود: تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده این نشانگر بر روی ۱۵ محصول تولیدی باقی مانده نیز نصب می شود.

 

افزایش دما در اردبیل موقتی است

تسنیم- اردبیل: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی که روز گذشته در استان حاکم بود شب گذشته جای خود را به سرما و برودت هوای زیر صفر درجه در تمامی مناطق استان داد به طوری که مردم خلخال دمای هوای منفی ۱۹ درجه را تجربه کردند و در اردبیل نیز دمای هوا به منفی ۱۴ درجه کاهش یافت.

علی دولتی‌مهر با اشاره به افزایش دمای هوا از پیش از ظهر امروز بیان کرد: با کاهش ابر و آفتابی شدن آسمان و نیز به دلیل جنوبی بودن جریان هوا دما در استان امروز افزایش یافته و در برخی نواحی مرکزی شاهد وزش باد هستیم که در جاده‌های مواصلاتی مناطق مرکزی استان بر اثر وزش باد گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی از موقتی بودن افزایش دمای هوا در سطح استان خبر داد و افزود: افزایش دما که در اغلب مناطق استان اردبیل شاهد آن بودیم موقتی بوده و از اواخر وقت امروز جای خود را به کاهش محسوس دما خواهد داد و با ورود سامانه بارشی و سرد دوباره دمای هوای استان رو به سردی می‌رود.

 

کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک از محموله بادمجان و کاشی

خبرآنلاین- همدان: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از دو دستگاه خودروی حامل صیفی جات و مصالح ساختمانی کشف و ضبط شد.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان با اعلام مطلب فوق افزود: این محوله ها از استانهای جنوب شرق به مقصد همدان و غرب کشور بارگیری شده بود که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و توقیف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات نخست یکدستگاه کامیون بنز ۱۰ تن حامل بادمجان که ۱۰ کیلوگرم تریاک در آن جاسازی شده بود به همراه خودروی راهنما شناسایی و هر دو وسیله نقلیه به همراه سرنشینان توقیف و دستگیر شدند.

مهدیان نسب، ادامه داد: راننده یک دستگاه خودروی وانت نیسان نیز اقدام به جاسازی ۲۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در داخل بار کاشی کرده بود که این قاچاقچی نیز شناسای و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: در مجموع دو محموله مواد مخدر به میزان ۲۲۰ کیلوگرم تریاک کشف، سه دستگاه خودرو توقیف و چهار قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

 

استقبال کودکان و نوجوانان از سینمای کودک در چهارمحال و بختیاری

فارس- چهارمحال و بختیاری: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: اکران فیلم در سینمای کودک استان چهارمحال و بختیاری با استقبال خوب مخاطبان کودک و نوجوان روبه‌رو شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: اکران انیمیشن تخصصی، فیلم کوتاه و فیلم‌های بلند سینمایی با توجه به گروه سنی مخاطب از سری تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که در این سالن اجرا شده است.
وی بیان کرد: نوبت ویژه دانش‌آموزان در روزهای شنبه‌، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ صبح خواهد بود و در شهرکرد روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه انیمیشن‌های مختص به گروه سنی کودک برای کودکان مهدها به نمایش گذاشته خواهد شد.
رحیمی با اشاره به اینکه فعالیت کودکان در کنار خانواده‌ها از رویکردهای اصلی این کانون است، اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و در روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اکران فیلم برای کودکان به همراه خانواده‌ها خواهد بود.