محدودیت های جدید برای کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند
محدودیت های جدید برای کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند

سردار مهری گفت: افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کننند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند. از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح اجازه رانندگی ندارند و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند. همچنین آنها باید علامت احتیاط راننده مبتدی است را در جلو و عقب خودرو نصب کنند.

به گزارش یوپنا، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: در ۸ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۲۳۶ تن کمتر در مقایسه با سال گذشته در تصادفات کشته شدند.
وی افزود: براساس آمارها در سال ۸۴، ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن در تصادفات کشته شدند که این عدد در پایان سال ۹۴ به ۱۶ هزار و ۵۸۶ تن رسیده است.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: سه عامل جاده، ایمنی خودرو و رفتار راننده نقش مهمی را در وقوع تصادفات دارند.
سردار مهری ا اذعان کرد: مهم‌ترین طرحی که در حال اجراست، طرح ترافیکی زمستانه است که تاکنون شاهد کاهش تلفات و اثرگذاری طرح بودیم، این طرح تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و بنا به شرایط جوی آن زمان، امکان تمدید این طرح وجود دارد.
وی افزود: عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، ۷۱ درصد علل تصادفات جرحی و فوتی را شامل می شود.
* ۴۸ درصد اتوبوس‌ها و ۵ درصد تاکسی‌های شهر تهران در سن فرسودگی قرار دارند
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: طی مصوبه اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت تردد وسائل نقلیه فرسوده در ۸ کلانشهر کشور، از این پس تردد خودروهایی که در سن فرسودگی قرار دارند در کلانشهرهای تهران، اصفهان، تبریز، کرج، شیراز، اهواز و اراک ممنوع است و باید این خودروها از این ۸ کلانشهر خارج شوند.
سردار مهری تصریح کرد: ۴۸ درصد اتوبوس ها و ۵ درصد تاکسی های شهر تهران در سن فرسودگی قرار دارند و پلیس با توجه به این مصوبه تمام وسائل نقلیه را در هر ۲۴ ساعت، ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد کرد.
وی افزود: خودروهایی که در سن فرسودگی قرار دارند، به زودی با نصب دوربین هایی به شکل سیستمی اعمال قانون می شوند.
رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس های درون شهری ۱۰ سال، برون شهری ۱۲ سال، مینی بوس ۱۰ سال، میدل باس ۱۲ سال، تاکسی ۱۰ سال، خودروهای شخصی ۲۰ سال، کامیون و کشنده ۲۰ سال، موتور ۸ سال و وانت ۱۵ سال است.
سردار مهری تصریح کرد: با توجه به این که آمریکا دست از تحریم ملت ایران بر نداشته است، ما نیز تا زمانی که دولت یک تصمیم نهایی نگیرد، خودروهایی که ساخت آمریکا هستند و یا برند آمریکایی دارند را شماره گذاری نخواهیم کرد.