«میوه برجام» «کام» روزنامه های دلواپس را «تلخ» کرد (+عکس)
«میوه برجام» «کام» روزنامه های دلواپس را «تلخ» کرد (+عکس)

روزنامه کیهان این موضوع را “تحقیر ملت” دانسته است!؛ روزنامه وطن امروز نیز با انتشار کاریکاتوری از وزیر راه و شهرسازی این موضوع را “فرود تحقیر آمیز” عنوان کرده است و روزنامه جوان نیز با عنوان “دولت بال درآورد” و تصویری کاریکاتوری به استقبال این موضوع رفته است.

گروه سیاسی – سرانجام اولین هواپیمای ایرباس به آسمان ایران رسید تا نتیجه برجام در صنعت هوایی ایران خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «یوپنا»، روز گذشته ایرباس ۳۲۱ ایران‌ایر به عنوان نخستین هواپیمای خریداری شده پس از اجرای توافق هسته‌ای به زمین نشست تا پس از حدود ۳۰ سال، جمهوری ایران به صورت رسمی و مستقیم از یکی از دو غول هواپیماسازی بزرگ جهان (ایرباس و بوئینگ) هواپیما خریداری کند و عملا تحریم های صنعت هوایی بشکند.

آمریکا ۳۷ سال قبل ایران را تحت تحریم فروش هواپیما قرار داد. به همین دلیل در چند دهه اخیر ایران نتوانست هیچ هواپیمای نو را به صورت مستقیم از بوئینگ یا ایرباس خریداری کند. ایران دارای یکی از قدیمی ترین ناوگان هوایی جهان را دارد.

گفتنی است؛ ناوگان قدیمی خطوط هوایی ایران علاوه بر اینکه ریسک خطرپذیری خطوط هوایی ایران را بالا برده بود باعث مشکلات زیادی از جمله تاخیرهای مکرر و افزایش طول پروازها و بعضا لغو سفرهای هوایی شده بود.

قرارداد ایران و ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری در اوایل دی ماه ( ماه جاری ) امضا شد. قرار است ۱۰۰ هواپیما در مدت ۱۰ سال تحویل ایران شود.

ایران قبل از این هم قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را با شرکت آمریکایی بوئینگ امضا کرده بود.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، ورود اولین ایرباس به آسمان ایران خبر اول روزنامه های صبح امروز بود و روزنامه های مستقل و حامی دولت بصورت ویژه این دستاورد را در کانون توجه قرار داده اند اما علیرغم اینکه معمولا روزنامه های مخالف دولت پیشتر سعی می کردند از دستاوردهای دولت چشم پوشی کنند و بسادگی از کنار اقدامات دولت بگذرند، اینبار نتوانسته اند در قبال این اتفاق سکوت کنند و تلاش کرده اند به هر نحوی که شده است این دستاورد سکوت کنند.

روزنامه کیهان این موضوع را “تحقیر ملت” دانسته است!؛ روزنامه وطن امروز نیز با انتشار کاریکاتوری از وزیر راه و شهرسازی  این موضوع را “فرود تحقیر آمیز” عنوان کرده است و روزنامه جوان نیز با عنوان “دولت بال درآورد” و تصویری کاریکاتوری به استقبال این موضوع رفته است.

13951025000065_PhotoL

13951025000068_PhotoL

13951025000083_PhotoL

از آنجا که «برجام» به عنوان مهمترین دستاورد دولت یازدهم محسوب می شود و تا ایام انتخابات بعید نیست شاهد چنین مواضعی از سوی رسانه های مخالف دولت باشیم اما اینگونه وارونه نمایی از این موفقیت و تلخ کامی از شکستن تحریم هوایی موضوعی است که مردم باید درباره آن قضاوت کنند.