انفجار مهیب گاز در تبریز/ معاون استاندار چهارمحال و بختیاری دچار حادثه شد/ قطع گاز جایگاه‌های CNG در مازندران
انفجار مهیب گاز در تبریز/ معاون استاندار چهارمحال و بختیاری دچار حادثه شد/ قطع گاز جایگاه‌های CNG در مازندران

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۰۲

57422397انفجار مهیب گاز در تبریز

ایسنا- آذربایجان شرقی: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بامداد امروز (شنبه)، نشت و انفجار مهیب در منطقه مفتح کوی داداشی یک مصدوم برجای گذاشت.

وحید شادی نیا اظهار کرد: ساعت ۱:۳۵ بامداد امروز نشت و انفجار مهیب گاز در منطقه مفتح کوی داداشی به اورژانس تبریز اطلاع داده شد و طی آن تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

وی افزود: این انفجار سوختگی ۴۵ درصد درجه دو جوان ۲۵ ساله را در پی داشت که پس از انجام اقدامات پزشکی پیش بیمارستانی به بیمارستان سینا انتقال یافت.

جلیل ستاری معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و حومه خاطرنشان کرد: این انفجار به تخریب سه منزل مسکونی و خسارت به دو دستگاه خودرو منجر شد.

 

82395360-71343006کشف بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بوشهر

ایرنا- بوشهر: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: با هوشیاری ماموران پایگاه دریابانی بندرکنگان محموله ای به ارزش ۱۴۰ میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال کالای قاچاق شناسایی و توقیف شد.

سردار قلندر لشکری روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این میزان کالای قاچاق از یک فروند لنج باری که از مبدا دبی به مقصد بندر ریگ گناوه در حرکت بود و در میان راه بدون مجوز وارد پست کنترل بندر دیر شد و قصد تخلیه بار داشت، به دست آمده است.
وی اضافه کرد: کالاهای کشف شده شامل ۵۵۹هزار و ۴۷۲عدد ترقه، سه هزار و ۷۸۵دستگاه گوشی موبایل، دو هزار و ۱۰۰ تخته پتو، ۱۹۶کیسه البسه، ۳۶دستگاه فتوکپی، ۲۵عدد میز فتوکپی، ۳۰ دستگاه لوازم برقی خانگی، ۴۲۰ بطری پودر دستگاه کپی، ۳۱۵عدد توپ فوتبال، ۲۲۸جفت کفش، هزار و ۴۲۸عدد لوازم یدکی خودرو، ۵۹حلقه لاستیک خودرو، هزار و ۵۰۰ عدد ظروف آشپزخانه و ۶۰هزار و ۲۳۸قلم لوازم آرایشی و بهداشتی است.
قلندری یادآور شد: در این ارتباط پنج نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
وی پیامدهای منفی اجتماعی را از آثار سوء قاچاق کالا در کشور عنوان کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیاز به عزم ملی دارد که در این ارتباط تعامل دریابانی با دستگاه قضایی در برخورد با پدیده قاچاق کالا روبه افزایش است.

 

2338907معاون استاندار چهارمحال و بختیاری دچار حادثه شد

مهر- چهارمحال و بختیاری: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری دچار حادثه شد.
گودرز امیری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در جاده فرخ شهر – بروجن در محل گردنه «زردیا» دچار حادثه تصادف شد.

در این حادثه تصادف دختر معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بر اثر شدت جراحات فوت کرده است.

وضعیت حال عمومی معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خوب گزارش شده است.

 

2319752زمین لرزه ۴.۶ ریشتری در کرمان

تسنیم- کرمان: زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر شهرستان بافت در استان کرمان را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۶ ریشتر شهرستان بافت در استان کرمان را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ساعت ۱۱ و ۵۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه و در عمق ۲۷ کیلومتری زمین رخ داد.

مرکز این زمین‌لرزه در موقعیت ۵۶٫۶۵۶ شرقی و ۲۹٫۱۶۱ شمالی گزارش شده است.

فاصله این زلزله تا مرکز بافت ۱۰ کیلومتر، تا بزنجان بافت ۱۱ کیلومتر و تا رابر بافت ۲۹ کیلومتر گزارش شده است.

 

13950903001299_PhotoAقطع گاز جایگاه‌های CNG در مازندران

فارس- مازندران: معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه گاز جایگاه‌های CNG در استان از فردا قطع می‌شود، گفت: ادارات باید تا روز سه‌شنبه هفته‌جاری از سوخت دوم استفاده کنند.

علی نبیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: از روز فردا یک‌شنبه گاز جایگاه‌های CNG در استان قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود میزان برودت هوا و پایین آمدن دما احتمال افت فشار گاز وجود دارد، افزود: برای جلوگیری از افت فشار در بخش خانگی از صبح فردا سیستم گرمایشی تمام ادارات تا روز سه‌شنبه قطع و از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در طول یک ماه اخیر یک‌هزار و ۵۰۰ واحد خبازی به سوخت دوم دسترسی پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود قطع شدن گاز ارسالی از ترکمنستان مدیریت‌های لازم برای اینکه واحد‌های مسکونی دچار چالش نشوند انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه ادارات کل استان و تمام ادارات از رامسر تا گلوگاه باید تا روز سه‌شنبه از سوخت دوم استفاده کنند، افزود: بازدید‌هایی به صورت سرزده از ادارات انجام می‌شود.

نبیان در پایان گفت: باید کاهش مصرف انرژی را در دستگاه‌ها داشته باشیم تا دچار چالش نشویم.