وزیر امور خارجه لبنان از سفر رئیس جمهور لبنان به تهران خبر داد و گفت: ما خواهان توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با تهران هستیم.

به گزارش یوپنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با (جبران باسیل) وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از تکمیل روند سیاسی و انتخاب (میشل عون) به عنوان رئیس جمهور لبنان افزود: این انتخاب که در نتیجه بلوغ و درایت همه رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی در لبنان به دست آمده، لبنان را به سوی ثبات و پیشرفت بیشتر سوق می‌دهد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل حرکت رهبران لبنان را در تکمیل روند سیاسی و مبارزه با تروریسم تکفیری به موازات توان بالای مقاومت و ارتش لبنان در مقابله با رژیم سهیونیستی ستود.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات منطقه، اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین و قدس دانست و خاطرنشان کرد: وحدت جهان اسلام حول محوریت دفاع از قدس می‌تواند مانع تفرقه و اختلاف مسلمین و سوءاستفاده دشمنان شود.

وی با اشاره به نشست آستانه آن را فرصتی برای گفت‌وگو در جهت حل سیاسی بحران سوریه خواند و افزود: گفت‌وگو و مذاکره سیاسی میانه گروه‌های سوری تأثیر مثبتی بر حل بحران و حرکت به سوی صلح و ثبات در منطقه دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و پارلمانی روابط ۲ کشور توسعه یابد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران‌ها و تحکیم و تقویت صلح و ثبات در منطقه اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر توجه و پیگیری مداوم حقوق از دست رفته ملت مظلوم فلسطین و تلاش برگزاری کنفرانس حمایت از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم.

جبران باسیل خاطرنشان کرد: بر خلاف فضاسازی و تبلیغات هدایت‌شده برخی رسانه‌ها لازم می‌دانند دوباره تأکید کنند انتخاب میشل عون یک انتخاب ملی و داخلی در لبنان بود و ایران نیز از ابتدای تشکیل دولت فعلی از آن حمایت کرد.

وی افزود: حل سیاسی بحران سوریه به نفع منطقه و جهان است و لبنان از این روند حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه لبنان در پایان از سفر رئیس جمهور لبنان به تهران خبر داد و گفت: لبنان نیز از توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی استقبال می‌کند.