«رحمانی‌فضلی» و «قالیباف» از آتش‌سوزی پلاسکو به مجلسی‌ها گزارش می‌دهند
«رحمانی‌فضلی» و «قالیباف» از آتش‌سوزی پلاسکو به مجلسی‌ها گزارش می‌دهند

وزیر کشور، شهردار تهران و رئیس کمیسیون عمران با حضور در جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی در مورد سانحه ساختمان پلاسکو به نمایندگان مردم گزارش می‌دهند.

به گزارش یوپنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارند که قرار است در این جلسات طرح‌ها و لوایح زیر را بررسی کنند.

براساس این گزارش عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی در مورد سانحه ساختمان پلاسکو به نمایندگان و مردم گزارش می‌دهند و رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گزارش تهیه شده در کمیسیون متبوع خود درباره این سانحه را قرائت می کند.

وکلای ملت در جلسات علنی هفته آینده پارلمان، گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۴ کل کشور، گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت توسعه نیشکر و  گزارش کمیسیون صنایع مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس را بررسی می کنند.

نمایندگان مجلس همچنین در هفته آینده اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون شوراها و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور را انتخاب می‌کنند.

طرح یک فوریت استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس، لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست و طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی از جمله دستور کارهای مجلس در هفته آینده است.

پارلمان‌نشینان در جلسات علنی هفته آینده خود، لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران، طرح اصلاح بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس را در دستور کار دارند.

لایحه موافقتنامه بین ایران و ترکیه در خصوص تامین اجتماعی، طرح استفساریه قانون اصلاح بند ی تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ و بند ه تبصره یک قانون بودجه ۹۵، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامی از سوی ریاست جمهوری، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی، طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در وزارت آموزش و پرورش و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۵۳ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته آینده خواهد بود.