استقلال ۳ ـ پیکان ۲؛ فریاد جوانی
استقلال ۳ ـ پیکان ۲؛ فریاد جوانی

استقلال با به ثمر رساندن ۳ گل در ورزشگاه آزادی، دیدار خود مقابل پیکان را با اختلاف حداقلی به سود خود تمام کرد تا جایگاهش در رده چهارم تثبیت شود.

به گزارش “یوپنا”، بعد از اخراج سیاوش یزدانی در دقیقه ۱۱، استقلال توسط امید ابراهیمی (۱۳) به گل رسید اما پیکان این گل را با ضربه سیامک نعمتی (۲۷) جبران کرد. با این حال استقلال در نیمه دوم دو بار توسط نورافکن(۶۰) و قربانی(۸۰) به گل رسید تا از حریف دو گل پیش بیفتد. پیکان یکی از این دو گل را در دقایق پایانی روی پنالتی آقاخان(۸۸) کم کرد؛ اما دیگر نتوانست گل دیگری به ثمر برساند تا این بازی پرگل به سود استقلال به اتمام برسد.
هفته نوزدهم لیگ برتر/ ساعت: ۱۶:۴۵
ورزشگاه آزادی/ تعداد تمشاگر: ۷ هزار نفر

 

داور: موعود بنیادی فر، کمک ها: سعید علی نژادیان- فرهاد مروجی

اخطار: مرتضی آقاخان(۳۵) و سیامک نعمتی(۹۲) از پیکان و سیدمجید حسینی (۸۵) و فرشید اسماعیلی (۹۳) از استقلال

 

 

ترکیب استقلال:

 
سید مهدی رحمتی، سید مجید حسینی، رابسون جانواریو، وریا غفوری، میلاد زکی پور، امید نورافکن، امید ابراهیمی، بهنام برزای (۸۸ -پادوانی)، مجتبی حقدوست (۶۱- فرشید اسماعیلی)، کاوه رضایی و علی قربانی (۸۳ – میعاد یزدانی)
سرمربی: علیرضا منصوریان

 
ترکیب پیکان:

 

رحمان احمدی،  سیاوش یزدانی، امیرحسین صادقی، علی حمودی (۸۸- شهریار مغانلو)، هاراپتیان (۷۶ – مهدی شیری)، ماهان رحمانی (۱۴-مهران موسوی)، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی، مرتضی آقاخان، گادوین منشا

سرمربی: مجید جلالی

 

 

 

شرح گل:

 

 

۱-۰(استقلال) : ضربه ایستگاهی دیدنی امید ابراهیمی با برخورد به تیر عمودی وارد دروازه پیکاه شد تا استقلال در دقیقه ۱۴ از حریف خود پیش بیفتد.

۱-۱ (پیکان): سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه توپ را به صورت چیپ بالا سر رحمتی انداخت و بازی را در دقیقه ۲۰ به تساوی کشید.

۲-۱ (استقلال): در دقیقه ۵۹ پاس مکرر بازیکنان استقلال در نهایت به امید نورافکن رسید و  ضربه او با برخورد به مدافعان پیکان به زیبایی وارد دروازه پیکان شد.

۳-۱ (استقلال): در دقیقه  ۸۰ استقلالی ها بعد از حدود یک دقیقه پاسکای پشت محوطه جریمه پیکان توپ توسط امید ابراهیمی به علی قربانی رسید و او به زیبایی دروازه پیکان را باز کرد.

۳-۲ (پیکان): مرتضی آخر ضربه پنالتی اش را برخلاف جهت حرکت رحمتی وارد دروازه استقلال کرد.

 

 

 

شرح بازی:

 
استقلال با ترکیبی جوان و پرانرژی تیم ۱۰ نفره پیکان را با سه گل شکست داد تا در دومین بازی متوالی ۳ گل وارد دروازه حریفان کند.
این بازی که زیر بارش باران آغاز شد در همان دقایق ابتدایی با یک اتفاق تاثیرگذار همراه بود و یزدانی مقدم مدافع سفیدپوشان در موقعیتی تک به تک به خطا علی قربانی را متوقف کرد که داور مسابقه به او کارت قرمز مستقیم نشان داد. همین ضربه ایستگاهی را امید ابراهیمی در دقیقه ۱۳ به زیبایی به گل نخست استقلال تبدیل کرد.
درحالی که هواداران استقلال امیدوار بودند بر تعداد گل های تیمشان اضافه شود و شاگردان منصوریان از ۱۰ نفره بودن حریف استفاده کنند، این پیکان بود که در دقیقه ۲۱ با شوت زیبا و دیدنی سیامک نعمتی به گل تساوی دست پیدا کرد.
در دقیقه ۴۳ استقلال این فرصت را داشت که به گل برتری دست پیدا کند اما ضربه بهنام برزای را رحمان احمدی به زیبایی مهار کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.
نیمه دوم اما شرایط متفاوتی پیدا کرد و این استقلال بود که از یک بازیکن بیشتر خود استفاده کرد و دو گل زیبای دیگر به ثمر رساند و در شرایطی که بازی با برتری آبی پوشان رو به پایان بود در دقیقه ۸۷ مرتضی آقاخان از روی نقطه پنالتی فاصله را کمتر کرد تا چند دقیقه پایان با هیجان بیشتری دنبال شود.
در دقایق باقی مانده پیکان تلاش کرد گل خورده سوم را جبران کند اما در نهایت موفق به این کار نشد و شکستی دیگر را پذیرا شد. استقلال با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و در رده چهارم باقی ماند.

 

 

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه ۴ : اوت بلند زکی پور با چند ضربه سر بازیکنان استقلال همراه شد اما توپ در آخرین لحظه به کاوه رضایی نرسید و این فرصت از دست رفت.

دقیقه ۱۰ : در این دقیقه علی قربانی در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت که سیاوش یزدانی او را سرنگون کرد و داور به این بازیکن کارت قرمز مستقیم نشان داد.

دقیقه ۲۵ : سانتر زیبای وریا غفوری روی پای برزای ننشست و توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ۲۸: ضربه وریا غفوری با برخورد به مدافعان پیکان تغییر جهت داد اما با خوش شانسی رحمان احمدی توپ وارد دروازه نشد.

دقیقه ۳۷ : ضربه کم قدرت امیرحسین صادقی جلوی دروازه را رحمتی به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۴۲: ضربه منشا با اشتباه زکی پور در دفع توپ همراه شد و توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵ : ضربه برزای در موقعیت عالی با عکس العمل دیدنی رحمان احمدی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸ : سانتر فوق العاده زکی پور در موقعیت عالی به قربانی رسید اما ۲ بار ضربه او را رحمان احمدی با عکس العمل مناسب دفع کرد.

دقیقه ۵۰ : ضربه کاوه رضایی از فاصله ۴۰ متری را رحمان احمدی به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۶۴ : ضربه ایستگاهی آقاخان در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه ۷۳ : علی قربانی در موقعیت تک به تک با رحمانی احمدی قرار داشت اما در دریبل زدن دروازه بان پیکان ناکام ماند تا این موقعیت خوب برای آبی پوشان از دست برود.

دقیقه ۸۳ : ضربه کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵  فرار مرتضی آقاخان و خطای حسینی باعث شد داور به نفع پیکان خطای پنالتی اعلام کند.

 

 

حواشی:

 

 

*پیش از شروع بازی هواداران به شدت مهدی رحمتی و البته امیرحسین صادقی را تشویق کردند.
* در غیاب استیون جونز امروز علی چینی بازیکنان استقلال را گرم کرد.
*تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی تحت تاثیر باران شدید امروز به زیر سقف های استادیوم آزادی پناه بردند.

*تماشاگران پیش از شروع بازی به شدت نسبت به لباس قرمز پیکانی ها که با آن بدن های خود را گرم می کردند اعتراض کردند.

*سرمربی استقلال جدا از کادرفنی خود و زودتر از بقیه وارد زمین آزادی شد و به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

*پیش از شروع بازی امیرحسین صادقی با دسته گل سمت نیمکت استقلال رفت و با منصوریان خوش و بش کرد.

*از بین بازیکنان استقلال هم مهدی رحمتی سمت جلالی رفت و برای حضور در زمین از او رخصت گرفت.

*هنگامی که مراسم شروع بازی برگزار می شد، علی قربانی چند دقیقه به رختکن رفت و بعد از چند دقیقه دوباره برگشت.

*بعد از اخراج سیاوش یزدانی هواداران استقلال به شدت داور را تشویق کردند.

*تماشاگران استقلال در دقیقه ۲۲ منصور پورحیدری اسطوره باشگاه خود را تشویق کردند.

*تماشاگران در دقایق پایانی نیمه اول شروع به سردادن شعار علیه افتخاری مشغول شدند.

*تماشاگران به شدت  رحمتی را در پایان نیمه اول تشویق کردند تا به او بابت گل بدی که خورد روحیه بدهند.

 

بهترین بازیکن:

علی قربانی با تاثیرگذاری روی هر ۳ گل استقلال روز به یادماندنی را پشت سر گذاشت اما شاید بهترین بازیکن میدان امید نورافکن هافبک جوان استقلال بود که یک استعداد جدید در فوتبال ماست.

 
اتفاق ویژه:

استقلال با به ثمر رساندن ۶ گل در دو بازی ۲۶ گله شد تا دومین خط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار داشته باشد که این یک امتیاز ویژه برای تیم جوان منصوریان است که نباید از اتفاقات اداری اخیر لطمه بخورد. البته این درخشش در بازی امروز زیرسایه شعارهای اعتراضی برخی هواداران قرار داشت.