وزير امور خارجه تاكيد كرد: جهانيان به نقش موثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابله با گروه هاي تروريستي اذعان دارد.

به گزارش یوپنا؛ محمد جواد ظريف در حاشيه مراسم نكوداشت شهداي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره تلاش برخي در آمريكا براي قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه هاي تروريستي تصريح كرد: اين تحركات آمريكا هيچ گاه منفعتي براي اين كشور و مردمش نداشته است.

وي گفت: همه دنيا اذعان دارند برادران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيشترين حمايت را از كشورهاي منطقه در برابر تروريست ها بويژه تروريست هاي تكفيري، داعش و النصره دارند.

ظريف افزود: هرگونه حركت عليه اين مردان غيور كشورمان صرفاً سبب روشن شدن ماهيت كساني مي شود كه اين اقدام را مي كنند و حتماً به نفع آنان نخواهد بود.
رئيس دستگاه ديپلماسي تاكيد كرد: يقين دارم اينگونه حركات بيهوده تأثيري نخواهد داشت.

وزير امور خارجه تصريح كرد: از روز اجراي برجام به علت بدعهدي هاي آمريكا و تصورات باطلشان كه تحريم ها عليه ما را سرمايه مي دانستند ناگزير بوديم قدم به قدم امتيازاتي را كه در توافق حاصل شده است در عمل هم بگيريم.

محمدجواد ظريف در حاشيه مراسم نكوداشت شهداي وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره برنامه وزارت خارجه براي واداشتن طرف مقابل به اجراي تعهداتش در چارچوب برجام افزود: ما از روز اول اجرايي شدن توافق مانند زمان مذاكره كه ناگزير بوديم با استقامت و اتكا به حمايت مردم، حقوق ملت ايران را در توافق بياوريم به علت بدعهدي آمريكايي ها و تصورات باطلشان ناگزير بوديم امتيازاتي را كه در توافق حاصل شده است در عمل هم بگيريم.

وي گفت: اين روش ها را ادامه داده ايم و اكنون در بسياري از حوزه ها بويژه در حوزه نفت و حمل و نقل كه دو حوزه از سه حوزه اصلي تحريم ها بوده همه موانع برداشته شده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي افزود: در حوزه بانكي نيز توانسته ايم موانع را يك به يك برداريم و در آينده بيش از اين توفيق حاصل خواهد شد.

ظريف گفت: جامعه بين المللي در قبال برخي لفاظي ها كه از بعضي جاها درباره برجام مي شنويم مقاومت و تاكيد دارد كه برجام حتماً بايد اجرا شود.

مراسم نکوداشت شهدای وزارت امور خارجه امروز با حضور دکتر ظریف در دفتر مطالعات این وزارتخانه اغاز شد.

ظریف: نقش سپاه در مقابله با گروه های تروریستی بر جهان پوشیده نیست
در این مراسم خانواده شهدای وزارت خارجه تکریم شدند.
وزارت امور خارجه ۳۷ شهید والامقام تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است. شهدای دفاع مقدس ، مزار شریف و منا بخشی از شهدای وزارت خارجه هستند.