روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» صبح یکشنبه نوشت که یک سازمان حقوق بشری از «آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل خواسته اند، رژیم نامشروع اسرائیل را در فهرست سیاه ناقض حقوق کودکان قرار دهد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» صبح یکشنبه نوشت که یک سازمان حقوق بشری از «آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل خواسته اند، رژیم نامشروع اسرائیل را در فهرست سیاه ناقض حقوق کودکان قرار دهد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا،  این نهاد همچنین خواستار مجازات و تحریم اسرائیل شده است.
یدیعوت آحارانوت تاکید کرد: درخواست از سازمان ملل متحد از سوی یک شبکه حقوقی به نام « Watchlist on Children and Armed Conflicts’» صورت می گیرد که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و تاثیر جنگ و عملیات مسلحانه بر حقوق کودکان را مورد بررسی قرار می دهد.
این شبکه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به دلیل کشتار، زخمی کردن کودکان فلسطینی، حمله عمدی به مدارس و بیمارستان های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن مورد انتقاد قرار داد.
این شبکه حقوقی از سازمان ملل خواسته است تا برای جمع آوری اطلاعات لازم درخصوص نقض قوانین حقوق بشری به وسیله رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند.
این شبکه حقوق بشری با اشاره به تلاش های ۲سال گذشته «لیلی زروقی» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان برای گنجاندن نام ارتش رژیم اشغالگر قدس در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان، تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا در آن زمان سازمان های جهانی را (برای ممانعت از این کار) زیر فشار گذاشتند.
این روزنامه صهیونیستی در گزارش دیگری نوشت: «آرین پیرکلی» نماینده وزارت امورخارجه آمریکا در شورای حقوق بشر خواستار توقف تعامل خصمانه با اسرائیل در این شورا شده است.
نماینده واشنگتن در شورای حقوق بشر مدعی شد: شرایط تحریک آمیزی علیه اسرائیل در شورا وجود دارد و واشنگتن به دلیل جانبداری از اسرائیل، انصراف از عضویت در شورای حقوق بشر را بررسی می کند.
این مسئول آمریکایی گفت که واشنگتن از این که شورای حقوق بشر روی رژیم صهیونیستی متمرکز شده است بسیار نگران می باشد.
فهرست سیاه شورای حقوق بشر که حقوق کودکان را نقض می کنند، شامل گروه تروریستی القاعده، داعش، طالبان، بوکوحرام و کشورهایی مانند جمهوریه کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی و ارتش کشورهای لیبی، مالی، افغانستان و غیره است.