مشاور اداری مالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: مساجدی که در استان تهران امسال میزبان مراسم معنوی اعتکاف هستند، با حمایت مالی مرکز تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می گیرند.

به گزارش یوپنا، غلامرضا صادقی‌جو روز دوشنبه گفت: بر اساس تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با شرکت های بیمه ای، مساجد این استان می توانند با حداقل هزینه، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار گیرند.
وی با اشاره به اهمیت بیمه مسئولیت مدنی برای مساجد اظهار کرد: در سال های گذشته شاهد حوادث تلخی در مساجد بودیم که موجب مصدومیت، نقص عضو و یا فوت نمازگزاران شد.
صادقی جو عنوان کرد: مساجدی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند خسارت هایشان از طریق بیمه تامین شد اما در تعدادی از مساجد که تحت پوشش بیمه نبودند، خسارت ها به امام جماعت، هیئت امنا و در نهایت به مسجد متحمل شد.
مشاور اداری مالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اظهار کرد: در مساجد تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی، اگر برای امام جماعت، کارگزاران مسجد، نمازگزاران و مراجعان حادثه ای که موجب مصدومیت، نقص عضو و یا فوت شود، بیمه خسارت را تقبل می کند.
وی یادآور شد: مساجدی که برگزار کننده مراسم اعتکاف در استان تهران هستند و اطلاعات خود را به امور مساجد داده باشند تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد: پوشش بیمه ای مساجد منحصر به زمان برگزاری آیین اعتکاف نیست و برای یک سال شمسی اعتبار دارد.
صادقی‌ جو از مسئولان مساجد خواست از این امتیاز استفاده کنند و افزود: مساجد با پرداخت ۱۷۵ هزار تومان برای مدت یکسال تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار میگرند.
وی تاکید کرد: همکاران مساجد باید توجه داشته باشند که این مبلغ قابل توجه نیست اما اگر اتفاقی بیفتد تامین هزینه های درمان و دیه برای مسجد بسیار سنگین و بعضا غیر قابل جبران است.
وی یادآور شد: مساجدی که در استان تهران تمایل دارند تحت پوشش قرار بگیرند، می توانند با شماره تلفن ۶۶۳۴۶۹۸۷ تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنند.
صادقی جو در پایان تاکید کرد: این بیمه فقط افراد را تحت پوشش قرار می دهد و اموال و دارایی های مسجد باید بطور جداگانه بیمه شوند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.