سخنگوی دولت گفت: صحبت از مهندسی انتخابات سخن درستی نیست. همه فرایند انتخابات تحت‌نظر شورای نگهبان بوده، ضمن اینکه همه کاندیداها از برنامه‌هایشان دفاع کردند و حتی گاهی دیدیم که چگونه مقابل آقای روحانی موضع گرفتند. لزومی نیست من یادآوری کنم همه از فرصت‌ها و امکاناتشان برای این کار استفاده کردند.

به گزارش یوپنا، وی گفت: ما نباید نسبت گفته دیگران صحبت کنیم، سیاست دولت این است که ملت ایران بدون تقسیم‌بندی رای که الان توسط برخی مطرح می‌شود برای ما عزیز هستند و برای این که به رشد ۸ درصدی برسیم باید از همه کمک بگیریم. دولت مصمم است به خواسته‌هایش برسد.

او با تاکید بر اینکه صحبت از مهندسی انتخابات سخن درستی نیست، گفت: همه فرایند انتخابات تحت‌نظر شورای نگهبان بوده، ضمن اینکه همه کاندیداها از برنامه‌هایشان دفاع کردند و حتی گاهی دیدیم که چگونه مقابل آقای روحانی موضع گرفتند. لزومی نیست من یادآوری کنم همه از فرصت‌ها و امکاناتشان برای این کار استفاده کردند.

سخنگوی دولت یادآور شد: مردم روز ۲۹ اردیبهشت رای خودشان را دادند و با توجه به آن چه دیده و شنیدند تصمیم گرفتند. این رای‌دهی با نظارت شورای نگهبان بود و وزارت کشور مجری بود و در هر حوزه هم از سوی وزارت کشور مراقب وجود داشت، به دفعات اعضای شورای نگهبان توضیح دادند که اتفاقی که در نتیجه انتخابات تاثیر گذاشته باشد، رخ نداده است.

نوبخت ادامه داد: ۱۵ و ۱۶ میلیون رای خوب است این دوستان خیلی احساس شکست نکنند همه در این انتخابات پیروز بودند، این انتخابات پاسخ به برخی از شبهات بود که انتخابات ایران را به دور از مردم‌سالاری دینی می‌دانستند بود، شما مشاهده کردید مردم ساعت‌ها در داخل و خارج کشور پشت درب شعب برای رای دادن ایستادند.

او خاطرنشان کرد باید یادی کنیم از اقدام جوان‌مردانه ناطق نوری در سال ۷۶ که هنگامی که در اواسط شمارش آرا متوجه شد رای طرف مقابل بالاتر است به آقای خاتمی تبریک گفتند. اگر دوستان می‌خواهند به این روش ادامه دهند اما دولت تصیم دارد به وعده‌های خودش جامعه عمل بپوشاند.

منبع: ایلنا