مدیرعامل شرکت آروند اعلام کرد: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، منافع مصرف کنندگان نیز بصورت مطلوب تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آروند اعلام کرد: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، منافع مصرف کنندگان نیز بصورت مطلوب تامین خواهد شد.
وی اظهارداشت: این امکان نیز وجود دارد که اجرای این طرح تاثیر کمی در بازار داشته باشد ، اما معتقدیم اجرای رجیستری نهایتا به نفع مردم و مصرف کنندگان خواهد بود.
زیان گارانتی های تقلبی به صنعت IT
امیر میثم گیاهی کارشناس کمیسیون شکایات صنف فناوران رایانه تهران در خصوص مشکلات کالاهای بدون گارانتی برای خریداران نیز گفت: میزان آسیبی که صنعت IT از گارانتی های غیرمجاز متحمل می شود بسیار بیشتر از آسیبی است که قاچاق کالا بر تولید داخلی به بار آورده است؛ کالاهای با گارانتی غیرمجاز در عمل دست مشتری را در پوست گردو قرار میدهند چرا که اغلب در صورت مراجعه مشتری به واحد گارانتی با بهانه های متعددی رو به رو میشوند.
فروش سالانه ۱۵ میلیون گوشی تلفن همراه
وی افزود: بازار موبایل ایران سالانه شاهد فروش حدود۱۲ تا ۱۵میلیون دستگاه گوشی است که متاسفانه بخش عمده ای از این دستگاه ها به صورت قاچاق وارد کشور شده و بدون گارانتی یا با گارانتی های غیر معتبر در ایران به فروش رفته است.
مدیر عامل شرکت آروند تاکید کرد: اهمیت موضوع گارانتی در بازارهای دیجیتال به خصوص در صنف رایانه و تلفن همراه نسبت به سالهای گذشته نقش پررنگ تری را از دید مشتری به خود گرفته و اغلب خریداران کالاهای گران قیمت درصدد خریداری اجناس با گارانتی معتبر هستند.
به گفته وی در بازار IT وICT شرکتهای ارایه دهنده خدمات پس از فروش با ممیزی و بازرسی های مستمر سازمانها و مراکز ذیصلاح به سطح مطلوبی در زمینه گارانتی دست یافتهاند و با ارایه خدمات مناسب به خریداران کالاهایIT وICT موجب اعتبار گارانتی در این بازار خواهند شد.
کالای بدون گارانتی نخرید
او در ادامه به شرایط گذشته بازار اشاره کرد و گفت: در گذشته اختلاف قیمت در بازار IT و عدم وجود شرکت های ارائه دهنده گارانتی معتبر در این بازار موجب شده بود تا نگاه خریداران بیشتر به سمت دستگاههای بدون گارانتی جلب شود که با قیمت ارزانتری در بازار عرضه می شد.اما خوشبختانه با تقویت شرکت های گارانتی و ساماندهی های انجام شده شرایط نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است.
امیر میثم گیاهی تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم با نخریدن کالاهای بدون گارانتی و گارانتی های غیر معتبر، فرهنگ عمومی بازار را تغییر دهند و برای خرید های خود ضمانتی واقعی فراهم کنند.چرا که تمایل عمومی به کالاهای بدون گارانتی و قاچاق زنگ خطری است که مدتهاست در بازار IT و تلفن همراه به صدا درآمده است.
طبق اعلام کارشناسان، ضعف قوانین و عدم انجام بعضی تعهدات در زمینه گارانتی از سوی شرکت های ارایه دهنده خدمات پس از فروش ریشه این بی میلی خریداران به گارانتی ها شده است. به گفته آنها، برخی از شرکت ها در این حوزه ایرادهای دستگاه را به استفاده نادرست کاربر از دستگاه مربوط دانسته و به این ترتیب از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند.
مدیر عامل شرکت آروند اظهارداشت: متاسفانه این روند باعث شده است تا عمده خریداران کالاهای IT و تلفن همراه، به گارانتی اعتمادی نداشته باشند.
شایان ذکراست در همین حوزه، شرکت های دارای گارانتی رسمی در سایت اتحادیه فناوران رایانه تهران به نشانی www.itunion.ir و سایت اتحادیه تجهیزات مخابراتی به نشانی www.ttu.ir بصورت رسمی پس از پایش تخصصی و بازرسی فنی معرفی شده اند و تنها این شرکتها تاییدیه ارائه خدمات پس از فروش را به مشتریان دارند.
ارایه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت
مدیر عامل شرکت آروند در ادامه از ارایه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت توسط این شرکت در ایران خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی گارانتی آروند به آدرس www.arvandguarantee.ir مراجعه نمایید.
وی اظهارداشت: آروند در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و همچنین ۷ مرکز خدمات پس از فروش در مراکز استان ها به مشتریان خدمت رسانی می کنند.
به گفته وی دفاتر خدمات پس از فروش آروند در شهرهای تهران ، مشهد ، تبریز ، شیراز ، اصفهان ، قم و اراک به مشتریان خدمات لازم را می دهند. امیر میثم گیاهی یادآور شد: به منظور ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان ، با برنامه ریزی های صورت گرفته درصد افزایش مرکز فروش و خدمات پس از فروش در اقصی نفاط کشور هستیم.
ارایه ضمانت نامه تکمیلی طلایی ۱۸ به محصولات اپل و مایکروسافت
وی همچنین از ارایه ضمانت نامه تکمیلی سبز و طلایی ۱۸ ماهه به محصولات اپل و مایکروسافت توسط شرکت آروند اشاره کرد و گفت: خدمات طلایی شامل ارایه خدمات تکمیلی به دارندگان این محصولات است.
وی گفت: هیچ شرکتی در دنیا تمام خسارات و حوادث وارده به دستگاههای خود را تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار نمیدهد. در واقع حوادث پیش آمده توسط فرد شامل خدمات گارانتی و وارانتی نیست و خریداران برای اطمینان خاطر کامل، نیازمند عقد قراردادهای مکملی تحت عنوان ضمانت تکمیلی هستند.
به گفته امیر میثم گیاهی شرکت آروند به عنوان مبتکر خدمات ضمانت تکمیلی در ایران از سال ۱۳۸۹ تاکنون در حال ارایه خدمات مختلف در راستای خدمات پس از فروش و تأمین آسایش خیال هموطنان است.
وی تاکید کرد: تفاوت اصلی ضمانت نامه تکمیلی طلایی با ضمانت نامه سبز آروند در این است که ضمانت تکمیلی طلایی، علاوه بر مشکلات احتمالی دستگاه، تمام حوادث وارده توسط فرد را هم تحت پوشش خود قرار میدهد. برای تبدیل ضمانت سبز دستگاه خود به طلایی هم می توانید درخواست تبدیل ضمانت را ثبت کنید.