جانشین معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور گفت: ایستادگی بر محور وحدت و مقاومت، مهم ترین عامل به زانو درآمدن نظام سلطه است و این شهدا به عنوان بمب هسته ای و قدرت معنوی ما محسوب می شوند.

جانشین معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور گفت: ایستادگی بر محور وحدت و مقاومت، مهم ترین عامل به زانو درآمدن نظام سلطه است و این شهدا به عنوان بمب هسته ای و قدرت معنوی ما محسوب می شوند.


به گزارش یوپنا، سردار هادی مقدسی در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی، که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال پیش به عنوان حیات خلوت آمریکا بود و کسی جرأت نداشت خلاف منافع نظام سلطه در کشور اقدامی کند و این مسأله ناشی از اهمیت ژئوپولتیک کشور در برابر قدرت شوروی سابق و همچنین منابع سرشار انرژی آن بود.
وی در ادامه اذعان داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) دین را به عنوان یک مبنای مهم برای اداره جامعه بنیان گذاشت و با وجود حضور عناصر وابسته به نظام سلطه، همچون قطب زاده و بنی صدر، همچنان به راه خود ادامه داد.
سردار مقدسی همچنین تصریح کرد: در طول ۴ دهه که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، کشور شاهد تقابل گفتمان های مختلف بود؛ گفتمان حفظ محوری در برابر اقتدار محوری، گفتمان توسعه محوری در برابر اقتدارگرایی، گفتمان انقلابی گری در برابر غیر انقلابی گری.
جانشین معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ماحصل گفتمان توسعه محوری در کشور برنامه جامع اقدام مشترکی بود، که طرفداران آن خواهان تعامل با نظام بین الملل، رفع تنش زدایی و هضم در اقتصاد و فرهنگ بین المللی بودند.
وی ضمن اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب برای انجام این مذاکرات در سال ۹۲، گفت: رهبر انقلاب به منظور حفظ وحدت کلمه و پافشاری بر ارزش های اسلامی که از مهم ترین توصیه هایی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی، کشور را به پیروی از آن توصیه کردند، شرایط را برای مسئولینی که خواهان حل مشکلات کشور از طریق همکاری با نظام بین الملل بودند فراهم کرد، غافل از این که نظام سلطه جز نابودی انقلاب اسلامی هدف دیگری را دنبال نمی کند.
سردار مقدسی خاطرنشان کرد: شهید حججی ها از نسل چهارم انقلاب اسلامی هستند و به دنبال توسعه این انقلاب می باشند.
جانشین معاون فرهنگی سپاه در صحبت های خود ضمن حقارت آمیز خواندن حرکت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای گرفتن عکس سلفی با یک نماینده اروپائی، که منافع آمریکا و اسرائیل را جزئی از منافعشان قلمداد می کنند، حرکت شهادت طلبانه شهیدانی همچون محسن حججی را گسترش دهنده پیام عزت ایران اسلامی قلمداد کرد و از دست اندرکارانی که شرایط را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید فراهم کردند تقدیر و تشکر کرد.
وی در پایان ایستادگی بر محور وحدت و مقاومت را مهم ترین عامل به زانو درآمدن نظام سلطه دانست و تصریح کرد: این شهدا بمب هسته ای و قدرت معنوی ما هستند.
گفتنی است: مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی، امروز (شنبه) به همت نهاد مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجوئی، بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
خبرنگار: میثم خاکپور