روزنامه ایندیپندنت می‌گوید، انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای جنگ با کره شمالی است.

روزنامه ایندیپندنت می‌گوید، انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای جنگ با کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، این روزنامه می‌نویسد، در همین راستا ممکن است انگلیس ناوهای هواپیمابر جدید خود را به نزدیکی شبه جزیره کره اعزام کند.

ایندیپندنت می‌نویسد، این اقدام در پی پیام توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه بعد از ۲۵ سال شکست مذاکرات، تنها یک راه باقی مانده است، انجام می‌گیرد.

در همین راستا یک منبع ارشد انگلیس اعلام کرد که ما تعداد بسیاری ناو به منطقه اعزام می‌کنیم.

مقامات انگلیس اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی درباره چگونگی پاسخ انگلیس در صورت هرگونه جنگ با پیونگ یانگ را بررسی می‌کنند. یکی از گزینه‌ها اعزام ناوهای هواپیمابر جدید است.

در مقابل کیم جونگ اون در برابر اظهارات تهدیدآمیز ترامپ اعلام کرد که سلاح‌های هسته‌ای این کشور قدرت بازدارندگی است که تمامیت ارضی کره شمالی را حفظ می‌کند.

انگلیس که نگران است تنش‌های فزاینده به جنگ بینجامد، در طول چند ماه اخیر برنامه‌هایی را برای رویارویی با این حالت بررسی می‌کند.

براساس یک سناریو ناو هواپیمابر HMS ملکه الیزابت به همراه ۱۲ جنگنده F-35B به زودی به ناوهای آمریکا که در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر هستند، می‌پیوندند.

هنوز وزرای انگلیس از پاسخ درباره این مساله خودداری می‌کنند اما برخی از مقامات نظامی به دنبال بررسی گزینه‌هایی از جمله به کارگیری تاکتیک‌های استفاده شده در جزیره فالکلند هستند.

چند روز گذشته مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در کنفرانسی اعلام کرد: کره شمالی با آزمایش‌های غیرقانونی خود تنها نشان داد که تا چه می‌تواند غیرمسئولانه رفتار کند. منچستر و لندن بسیار نزدیک تر از لس‌آنجلسبه پیونگ یانگ است.

فالون اضافه کرد: اعزام ناوها، جنگنده‌ها و حتی سربازان تنها در صورت درخواست کمک انجام می‌گیرد.