دانشگاه پیام نور به عنوان هاب بین المللی دانشگاه های نیمه حضوری ماموریت ویژه ای در توسعه فعالیت های علمی بین المللی و دیپلماسی علمی برعهده دارد.

دکتر رستمی ابوسعیدی در دیدار با رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران از گسترش فعالیت های علمی بین دو کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر رستمی ابوسعیدی گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان هاب بین المللی دانشگاه های نیمه حضوری ماموریت ویژه ای در توسعه فعالیت های علمی بین المللی و دیپلماسی علمی برعهده دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور در دیدار رایزن فرهنگی کشور عراق با مدیریت دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران، در حال حاضر با بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو در ۴۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی در داخل و ۶۸ کشور خارجی فعالیت می کند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند و حدود ۶۰۰ نفر هم در کشور عراق و در شهرهای بصره، کوفه، کربلا ، سلیمانیه و اربیل مشغول تحصیل و یا ثبت نام هستند.

وی با عنوان اینکه گسترش تعامل علمی با کشور دوست عراق و ارائه آموزش در کشورهای منطقه که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و موقعیت استراتژیک دارای وجوه مشترک بسیاری هستند، یکی از اهداف اصلی دانشگاه پیام نور است، افزود: دانشگاه پیام نور در بازدید از کشور عراق ، نیازهای این کشور را بررسی کرده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۴ هزار عضو علمی تمام وقت و دیگر امکانات آموزشی، آمادگی کامل را برای ارائه خدمات گسترده در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، فراهم کردن فرصت های مطالعاتی، اعطای بورس و پروژه های همکاری مشترک داراست.

دکتر رستمی ابوسعیدی با اشاره به اعتبار مدرک دانشگاه پیام نوردر کشورهای خارجی نظیر کانادا اظهار داشت: مدرک دانشگاه پیام نور به یمن کیفیت آموزشی و استانداردهای لازم علمی در همه کشورها قابل قبول است و این دانشگاه از لحاظ محتوای علمی جزو ۱۰ درصد دانشگاه های برتر قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای راه اندازی مراکز و واحدهای جدید در کشور عراق و هرگونه همکاری علمی مشترک اعلام می کند.