معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در پیامی درگذشت دکتر علی سرافراز یزدی؛ استاد پیشکسوت شیمی تجزیه ایران را تسلیت گفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در پیامی درگذشت دکتر علی سرافراز یزدی؛ استاد پیشکسوت شیمی تجزیه ایران را تسلیت گفت.
به گزارش یوپنا، متن این پیام تسلیت بدین شرح است:

“انالله و اناالیه راجعون”

 

خواهم ای جان چون رسد هنگام مرگ

شادمانه پا نهم بر بام مرگ

 

چون سپیده سر زند از خاوران

گیرم از دست تو جام شوکران

 

ای خوش آن دم ای پرستوی حزین

بال گیرد شادمانه از زمین

 

چون بمیرم زندگی گیرم ز سر

از جهان بی نشان دارم خبر

 

چون بمیرم قدر من روشن شود

خارزار غربتم گلشن شود

 

(سروده زنده­ یاد استاد محمدمهدی فولادوند)

 

خبر درگذشت ناباورانه ­ی استاد پیشکسوت و وارسته­ مان دکتر علی سرافراز یزدی موجبات تالم، تاثر و غمی سنگین را برای جامعه­ ی علمی و دانشگاهی به ویژه جامعه­ ی عظیم شیمیدانان کشور در پی داشت. توفیق بنده و بسیاری از دانش ­آموختگان شیمیست کشور در تلمذ و آموختن الفبا و مفاهیم اساسی نظیر جداسازی، کروماتوگرافی و … در محضر آن مرحوم یادآور نیکو اخلاقیات و سالها خدمات ارزنده­ی وی به عنوان رئیس دانشگاه­های ارومیه، فردوسی مشهد، نمایندگی مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی و … علاوه بر کسوت معلمی است. در زمره­ی خاطرات حقیر به اتفاق همسرم مواجه شدن با برخورد توام با لبخند خاطره انگیزشان در صحنه­ی بیاد ماندنی از ایشان در کسوت جاروکش ملبس به خادم امام رضا (ع) در صبحدمی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ مقارن با سمینار سالیانه­ی شیمی تجزیه (با میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد) در صحن مبارک امام خمینی(ره) است. حقیر به عنوان یکی از شاگردان کوچک آن استاد عزیز و گرانقدر در نهایت تالم و تاثر این ضایعه­ی عظما را به خانواده­ی محترم آن مرحوم، جامعه­ی دانشگاهی به ویژه همکاران، دانش ­آموختگان و همه­ ی­ شاگردان قدرشناس ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال برای روح سترگ­شان علو درجات را مسئلت می­ نمایم.

 

محمد علی کریمی – معاون پژوهش و فناوری

(شاگرد کوچک مرحوم استاد علی سرافراز یزدی)