دکتر سید ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

دکتر سید ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر هاشمی در بخش نخست بازدید خود در نشستی با ریاست و مدیران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفت.

سرپرست وزارت علوم، در ادامه بازدید خود از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، از آزمایشگاه تجهیزات پزشکی و دستگاه همودیالیز نسل پنچم، دستگاه میکرو میلینگ که در این آزمایشگاه به عنوان پروژه های مهم و برجسته در حال ساخت است بازدید کرد و با محققان این طرح های علمی گفتگو کرد.

بازدید از موزه علمی گلسنگ های ایران، پژوهشکده کشاورزی و آزمایشگاه سلولهای بنیادی و اطاقک رشد گیاهی این پژوهشکده و تعدادی از شرکت های فناور وابسته به بخش خصوصی مستقر در مرکز رشد، بخش دیگری از بازدید سرپرست وزارت علوم از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بود.

در بخشی از این بازدید، دکتر فتح الله مظطرزاده، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به فعالیت های گسترده این سازمان، اجرای طرح شبکه علمی کشور، ساخت دستگاه همودیالیز، ثبت مالیکت فکری اختراعات علمی و اجرای طرح کارآموزی دانشجویان را از مهمترین طرح های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ذکر کرد.

وی، ساخت مرکز پژوهشی پروفسور سمعیی در زمینه علوم اعصاب را از مهمترین طرح های اجرایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ذکر کرد و با اشاره به حمایت مراکز علمی اروپایی از این پروژه، ایجاد ردیف مستقل اعتباری در قانون بودجه و حمایت مالی از این طرح را ضروری دانست.