معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان قزوین از پرداخت هزینه درمان بیماران نیازمند از محل موقوفات دارو و درمان این استان از ماه آتی خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان قزوین از پرداخت هزینه درمان بیماران نیازمند از محل موقوفات دارو و درمان این استان از ماه آتی خبر داد.

به گزارشیوپنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نخستین جلسه کمیسیون رصد نیات این اداره‌ کل اظهار کرد: این کمیسیون وظیفه دارد در راستای اجرای امینانه نیات واقفان درآمد موقوفات را هزینه کند و در کنار آن، ترویج و تبلیغ وقف را داشته باشد.‏

وی افزود: قرار است از ماه آتی نیت برای درمان نیازمندان از محل موقوفات دارو و درمان استان قزوین عملی شود.

‏معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با توجه به عواید موقوفات، پیگیری شده تا ضمن امضای تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های استان، مددکاران بیمارستان‌ها، بیماران نیازمند راشناسایی کنند تا بخشی از هزینه‌های درمان آنان از محل موقوفات پرداخت شود.‏‏

حجت‌الاسلام مجیدی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در این زمینه تبلیغ و ترویج کنند تا نیکوکاران با همین نیات موقوفه جدیدی را وقف کنند، تصریح کرد:‏ موقوفات و نیات موجود منطبق با نیاز جامعه است؛ همچنین موقوفات استان قزوین چشمگیر و متنوع بوده ولی از نظر درآمدی خیلی با هم مطابقت ندارد.

وی با اشاره به وجود موقوفاتی برای تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان، تهیه جهیزیه و امورتحصیلی در استان قزوین تاکید کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال و شب عید می‌طلبد به نیازمندان آبرومند کمک کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین از اجرای طرح‌های ۱۸۰ میلیون تومانی اوقاف قزوین برای کمک به نیازمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: دست‌های مهربانی، پیوند آسمانی و مهر تندرستی از جمله این طرح‌ها است که پرداخت هزینه درمان افراد نیازمند و تکمیل جهیزیه نوعروسان را نیز شامل می‌شود.

‏ حجت‌الاسلام مجیدی یادآور شد: هزینه مصوب این طرح‌ها ۱۸۰ میلیون تومان است که از محل درآمد موقوفات استان و هزینه کردهای موقوفات و احصای آنان تامین شده است.