دانشگاه پیام نور در زمینه جذب دانشجوی خارجی در داخل ایران بر طبق آمارهای وزارت علوم بعد از دانشگاه تهران دومین مقصد خارجی هاست و این مهم خود مهر تائیدی بر توان و ظرفیت این دانشگاه بر بین الملل سازی است .

گروه دانشگاه_ با حکم وزیر علوم رئیس دانشگاه پیام نور منصوب شد.
به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر زمانی رئیس جدید دانشگاه در مراسم تودیع و معارفه بر بین المللی کردن دانشگاه پیام نور تأکید بسیار داشت و اظهار داشت که: یقینا متقاضیان بسیاری در کشورهای مختلف علاقه مند به استفاده از ظرفیت های آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور هستند و با تقویت دیپلماسی علمی می توانیم خدمات گسترده ای به این متقاضیان ارائه کنیم. همچنین وی در این مراسم پیگیری و رشد دانشگاه پیام نور در عرصه بین المللی را یکی از سیاست های خود اعلام کرد.


علاوه بر این ریاست عالی دانشگاه پیام نور در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور در کرج در زمینه دیپلماسی پیام نور افزود: ما نمی توانیم صرفا به پیشرفت های داخلی و افزایش تعامل با بخش های صنعتی داخل اکتفا کنیم چرا که با حجم منابع و ظرفیت عظیمی که دانشگاه پیام نور در اختیار دارد می توانیم ضمن تعامل با کشورهای منطقه و جهانی اسلام و حتی دیگر کشورها و جذب دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، در عرصه بین الملل نیز به رشد و بالندگی مورد انتظار دست یابیم.

شرایط دانشگاه های کشور و منطقه به دلایل زیر مهیای حضور گسترده پیام نور در عرصه بین الملل است:
۱ – کشورهای حوزه خلیج فارس با بحران های متفاوتی گریبان گیرند، از جنگ داخلی گرفته تا درگیری های سیاسی و اقتصادی؛ دانشگاه پیام نور باید بتواند فضای آموزشی و آکادمیک همسایه های خود را از طریق گسترش آموزش و توسعه دیپلماسی علمی بدست گیرد.
۲ – با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان هاب بین المللی شناخته شده و می تواند در سایر کشورها نمایندگی و شعبه داشته باشد، این دانشگاه باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کند تا سایر رقبای علمی  نتوانند از این دانشگاه پیشی بگیرند.
۳ – همه دانشگاه های کشور با صندلی خالی مواجه شدند و این امر بیشتر بخاطر تغییرات جمعیتی و نسلی می باشد، دانشگاه پیام نور نیز از این قائده مستثنی نیست، لذا باید برای جبران صندلی های خالی این دانشگاه برنامه ها را به سمت جذب دانشجوی خارجی و ایجاد شعب و نمایندگی در سایر کشورها دنبال کند.
۴ – کیفیت آموزشی و محتوایی دانشگاه پیام نور به صورتی است که توانایی رقابت با سایر دانشگاه های معتبر جهانی و بین المللی را دارد و به طور مثال وقتی ۳ عضو کابینه کشور افغانستان تحصیل کرده دانشگاه پیام نور هستند می توان به ظرفیت کار این دانشگاه در دیگر کشورها پی برد.
۵ – دانشگاه پیام نور در زمینه جذب دانشجوی خارجی در داخل ایران بر طبق آمارهای وزارت علوم بعد از دانشگاه تهران دومین مقصد خارجی هاست و این مهم خود مهر تائیدی بر توان و ظرفیت این دانشگاه بر بین الملل سازی است .
از سوی دیگر با توجه به امکانات و زیرساخت های دانشگاه پیام نور در حوزه it و آموزش های ترکیبی و همچنین منابع منحصربفرد خود، این امکان برای پیام نور در دسترس خواهد بود تا در رقابت با دانشگاه های هم تیپ در جهان بتواند سهم بیشتری از جذب دانشجو را در عرصه بین الملل نصیب خود کند و نگاه رئیس جدید این دانشگاه چشم انداز امید بخشی برای تحقق حضور با قدرت این دانشگاه در عرصه بین الملل خواهد بود.