اولین دانش آموخته دکتری تخصصی رشته عمران راه و ترابری دانشگاه پیام نور استان تهران از رساله خود دفاع کرد.

پگاه جعفری حقیقت پور دانشجوی دکتری تخصصی در  رشته مهندسی عمران-راه و ترابری دانشگاه پیام نور مرکز تهران شمال به عنوان اولین دانش آموخته این رشته در دانشگاه پیام نور از رساله خود با موضوع “طراحی مخلوط های آسفالتی بهینه مقاوم در برابر شکست مود III خالص” دفاع کرد و موفق به اخذ نمره بیست و درجه عالی شد.

این دانشجو که ورودی سال ۹۳ بوده و با کسب معدل  ۳۰/۱۹ و رتبه اول موفق به دفاع از رساله خود شده است، دارای ۶۰ مقاله علمی – پژوهشی،کنفرانسی و ISI در ژورنال های معتبر با ضریب تاثیر بالا و کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی است. همچنین ۶ کتاب تألیفی را در رشته تخصصی خود به چاپ رسانده است.

وی هم اکنون عضو باشگاه پژوهشگران جوان و استعداد های درخشان و  سازمان نظام مهندسی استان تهران است و در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دارای رتبه اول بوده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا پگاه جعفری حقیقت پور در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران گفت: از آنجایی که رساله دکتری اینجانب در زمینه آزمایشگاهی بوده ،بدون هیچ تعصبی میتوانم بگویم که دانشگاه پیام نور استان تهران دارای بهترین تجهیزات آزمایشگاهی در رشته عمران است و بسیاری از دانشگاه های سراسری بزرگ مانند دانشگاه علم و صنعت و یا امیر کبیر مدل های پایین تری از دستگاه های ما را دارند.دستگاه های بسیار کاربردی از جمله UTM 25 ، GYRATORY ،WHEEL TRACK ، FOUR POINT و …  در دانشگاه پیام نور موجود است که مشابه آن در دیگر دانشگاه ها یا وجود ندارد یا در سطح کیفی بسیار پایین تر است. بنده به شخصه تمامی نمونه های ژیراتوری (نمونه های استوانه ای مخلوط آسفالتی) را در دانشگاه پیام نور ساختL که بابت این موضوع و فراهم کردن و دراختیار قرار دادن این تجهیزات آزمایشگاهی نهایت سپاسگزاری را از مسوولان دانشگاه را دارم.

وی در خصوص تحصیل در دانشگاه پیام نور گفت: دوره تحصیل در دانشگاه پیام نور یکی از تجربیات شیرین برای من بود از آنجایی که تمامی مقاطع تحصیلی خود را بدون وقفه گذراندم و شاید اگر کمی زمان می گذشت می توانستم در دانشگاه دیگری نیز پذیرش بگیرم؛ ولی در این زمان واقعا از انتخابم خوشحال هستم چون  آن طور که باید نمیتوانستم در دانشگاه های دیگر این قدر پیشرفت داشته باشم و باعث بشود که هم در داخل ایران هم خارج از ایران بنده را بشناسند.

دانش آموخته دکتری تخصصی در رشته مهندسی عمران، افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که در دنیا نام آن را می شناسند و قطعا به نیکی یاد می کنند. بنده در ماه ژوئن سفری به فرانسه داشتم تا استاد مشاور خود پروفسور خوان مارتینز را ملاقات نمایم و پیش دفاعی نیز در دانشگاه اینسا از رساله دکتری خود در آن دانشگاه انجام دادم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تمایل داشتند تا بتوانند یک تفاهم نامه ای را بین دانشگاه پیام نور و اینسا در فرانسه منعقد کنند تا سایر دانشجویان نیز بتوانند از تجربیات اساتید خارج کشور نیز استفاده کرده و جهت ارتقای علمی دانشگاه پیام نور گام موثری برداشته شود.

وی در پایان این گفت و گو اظهار داشت: از اساتید راهنما و مشاور خود جناب آقای دکتر محمودرضا کی منش، جناب آقای دکتر محمدرضا محمد علیها و پروفسور خوان مارتینز و مسوولان دانشگاه پیام نور که امکانات و تجهیزات بسیار خوب آزمایشگاهی و شرایط تحصیلی بسیار مطلوبی را برای علاقمندان به تحصیلات تکمیلی به ویژه در رشته های فنی مهندسی فراهم کردند، سپاسگزارم.از ریاست محترم دانشگاه،اساتید، کارمندان و تمامی بزرگوارانی که بنده را در دوره دکتری همراهی نمودند صمیمانه تشکر می نمایم و امید وارم که همواره شاهد نام برتر دانشگاه پیام نور در جهان باشم.