دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر حمید نادگران را به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز منصوب کرد.

به گزارش یوپنا، متن حکم انتصاب دکتر نادگران به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حمید نادگران

سلام علیکم

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز منصوب می شوید.

امید است با جلب مشارکت مسئولین استان و استفاده از ظرفیت های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و ماموریت های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر به منظور صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.

دکترحمید نادگران متولد سال ۱۳۳۷ در شیراز، فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه های شیراز، فردوسی مشهد و منچسترانگلستان بوده و در حال حاضر استاد پایه ۳۵ دانشکده علوم دانشگاه شیراز با تخصص اپتیک و لیزر می باشد.

وی تاکنون راهنمایی و مشاوره ۱۵۰ رساله دکتری تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را به عهده داشته وبیش از ۸۰ مقاله علمی – پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و بیش از ۱۲۰ مقاله در همایش ها و کنفرانسهای ملی و بین المللی به چاپ رسانده است.

دکتر نادگران در حال حاضر ویراستار مجلات مختلفی مانند مجله پژوهش فیزیک ایران – شاخه لیزر و اپتیک و عضو هیأت تحریریه مجله هیدروفیزیک می باشد.

وی در دفعات مختلف به عنوان استاد نمونه آموزشی، استاد نمونه پژوهشی و پژوهشگر برتر استان فارس انتخاب شده است.

دکتر نادگران در گذشته مجری منجربه تولید محصول سه طرح عمده ملی در حوزه لیزر و اپتیک درداخل کشور بوده است ودر حال حاضر نیز در حال اجرای ۲ طرح دیگر دراین رابطه می باشد. وی در سال های گذشته قریب ۱۰ نیروی فارغ التحصیل و متخصص منحصر به فرد در حوزه تخصصی خود تربیت کرده است که در قسمت های مختلف علمی و صنعتی کشور به کار مشغول شده اند.

دکتر نادگران دربین اپتیک پیشگان کشور مخصوصاً در حوزه لیزرهای پژوهشی و صنعتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تحقیقات علمی وی علاوه بر طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از انواع لیزرها در حوزه های فیزیک پلاسمونی، نانواپتیک، فیزیک غیرخطی و حسگرهای بیو نیز ادامه دارد.

وی داور بین المللی مجلات شاخص اپتیک و لیزر مانند Nano Photonics ، Applied Optics و Optics Express است.

معاون اداری، مالی دانشگاه شیراز، رئیس دانشکده علوم و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم این دانشگاه، ‌عضو هیئت ممیزه دانشگاه، عضو شورای دانشگاه، نماینده دانشگاه شیراز در نهاد ریاست جمهوری و عضو کارگروه لیزر معاونت علمی ریاست جمهوری از دیگرسوابق اجرایی وی است

همچنین دکتر غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه ای ضمن موافقت با استعفای دکترابراهیم گشتاسبی راد، از خدمات وی در دوران سرپرستی دانشگاه شیراز تقدیرکرد.

سایت وزارت علوم