وزیر به رسانه ها و مردم اطمینان داد که پیگیری ها بصورت جدی ادامه دارد و در همین خصوص وزیر علوم و تحقیقات در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری برخی از دانشجویان در ناآرامی‌‌‌های اخیر تاکید کرد: مذاکرات لازم با مقامات انتظامی، امنیتی و قضایی به عمل آمده و پیگیری‌ها برای حل مشکل این دانشجویان به طور جدی ادامه دارد.

گروه دانشگاه – اعترضات اخیر در کشور که در نهایت با تدبیر همگانی مرتفع شد البته آثار مخربی نیز داشت.

به گزارش یوپنا، این اعترضات البته تا وقتی که به صورت مدنی و برای اعتراض به شرایط اقتصادی و بصورت آرام باشد مورد قبول همه است اما وقتی کسانی بخواهند از گرفتاری مردم کاسبی کرده و جهت اعتراضی را به سمت دیگری هدایت کنند حتما از سوی مردم طرد خواهند شد.

در این اعتراضات به طور طبیعی بسیاری بازداشت شدند که البته حساب آنهایی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت کشور را داشتند با بقیه جداست، اما در تهران کشیده شدن این اعترضات به دانشگاه تهران به جهت محل تجمعات که در میدان انقلاب واقع بود، این نگرانی را پدید می آورد که حادثه کوی دانشگاه تکرار شود.

متعاقب این موضوع در پیش بودن فصل امتحانات  و مشکلات بعدی که به این واسطه دامنگیر دانشجویان بازداشتی و خانواده های آنها می شد بر ابعاد نگرانی ها افزوده بود.

یکی از نگرانی ها در ایام انتخاب دکتر غلامی برای وزارت علوم این بود که وی ممکن است نتواند از حقوق دانشجویان دفاع کند و همواره بیش ترین نقد توسط مخالفین از این جهت به ایشان وارد می شد.

اعترضات اخیر و وقایع پس از آن محک خوبی برای سنجش میزان پایبندی وزیر به وعده های داده شده توسط رئیس جمهور بود.

خوشبختانه وزیر علوم در این موضوع نقش محوری خود را حتی فعال تر از سایر بخش های وزارت علوم و سایر نهادها در قبال دانشجویان ایفا نمود.

۱ – وزیر علوم اولا در این فقره تلاش کرد تا با رسانه ها مستقیم صحبت کند و گزارش پیگیری های خود را بصورت لحظه به لحظه ارائه کند تا هم خانواده ها را از نگرانی درآورد و هم به دانشجویان قوت قلب دهد که برای حل مشکل آنها در تلاش است.

۲ – اولین دانشجویانی که به طور حتم جزو بازداشتی ها بودند دانشجویان دانشگاه تهران بودند به دلیل آنکه کانون تجمعات نیز در جلوی این دانشگاه بود.

وزیر بسرعت در این باره با مردم و رسانه ها صحبت کرد.

دکتر غلامی گفت: اطلاع دقیقی از دانشجویان بازداشتی نداریم،وی افزود: روز گذشته تعدادی از دانشجویان در پی تجمعات بازداشت شده بودند که با دخالت بنده و رئیس دانشگاه تهران این افراد آزاد شدند، اما اگر در سطح خیابان‌ها دانشجویی دستگیر شده باشد هنوز آماری به وزارت علوم نرسیده و در جریان آن نیستیم.

این گام محکم وزیر موجب شد تا از مشکلات بعدی بازداشت ها جلوگیری شده و آرامش به جامعه دانشگاهی تا حدودی بازگردد.

منصور غلامی در توئیتی بعد از این ماجرا نوشت:  پیرو انتشار خبر بازداشت دانشجویان، تعدادی از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند.

وی افزود: پیگیر وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی هستم.

وزیر علوم تاکید کرد: باقی دانشجویان نیز اگر جرمی مرتکب نشده باشند، آزاد خواهند شد.

پس از این توئیت وزیر علوم روسای دانشگاه های مختلف کشور بترتیب خبر از آزادی دانشجویان خود در این وقایع دادند.

وزیر به رسانه ها و مردم اطمینان داد که پیگیری ها بصورت جدی ادامه دارد و در همین خصوص وزیر علوم و تحقیقات در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری برخی از دانشجویان در ناآرامی‌‌‌های اخیر تاکید کرد: مذاکرات لازم با مقامات انتظامی، امنیتی و قضایی به عمل آمده و پیگیری‌ها برای حل مشکل این دانشجویان به طور جدی ادامه دارد.

غلامی پیگری های را از طریق نهادهای مختلف دنبال می کرد، وی در نهایت در مصاحبه ای خیال همه را راحت کرد تا آرامش به طور کامل به جامعه دانشگاهی بازگردانده شود.

وزیر علوم گفت: با صحبتی که با وزیر اطلاعات و وزیر کشور داشتیم قرار شد بر اساس دستور رییس جمهور دانشجویانی که هنوز در بازداشت به سر می‌‌برند، طی امروز و فردا آزاد شوند.

باید اذعان کرد وزیر علوم در این ماجرا عملکرد قابل قبولی داشته و بدون آنکه هیچ حادثه ای برای دانشجویان اتفاق بیفتد همه آنها در کمترین زمان ممکن آزاد شدند و به معنای واقعی از حقوق دانشجویان در این ماجرا صیانت به عمل آمد