اعزام دومین کاروان دانشجوئی راهیان نور دانشگاه پیام نور مرکز دماوند
اعزام دومین کاروان دانشجوئی راهیان نور دانشگاه پیام نور مرکز دماوند

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند از اعزام دومین کاروان دانشجوئی راهیان نور (ویژه خواهران ) به قصد زیارت مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند از اعزام دومین کاروان دانشجوئی راهیان نور (ویژه خواهران ) به قصد زیارت مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش یوپنا، مهدی یدالهی؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند با اعلام خبر اعزام دومین کاروان دانشجوئی راهیان نور (ویژه خواهران )  اظهار داشت: حوزه بسیج دانشجوئی مرکز هر سال طی دو مرحله اقدام به اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور می کند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول که از ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه برگزار شد تعداد ۱۰ نفر از برادران به همراه کاروان متمرکز استان تهران به این اردو اعزام شدند و در مرحله دوم که از ۲۹ بهمن ماه آغاز شد و تا چهارم اسفند ماه ادامه داشت، تعداد ۲۰نفر از خواهران علاقمند به حضور در مناطق نور و یادمانهای دفاع مقدس به این اردو اعزام شدند.
یدالهی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور خاطر نشان کرد: با تجربه ی بسیار خوبی که در چند سال اخیر از حضور دانشجویان در این اردوها داریم ، مجدانه پیگیر برگزاری و اعزام علاقمندان هستیم و هر ساله شاهد آنیم که دانشجویان اعزامی به راهیان نور علاوه بر آشنائی با مناطق مختلف عملیاتی وجنگی غرب وجنوب کشور ، با روحیه ای سرشار از معنویت و عشق و علاقه به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت از این سفر نورانی باز میگردند و همین امر موجب بسط وگسترش همین فرهنگ و معنویات بین دیگر دانشجویان میگردد و آنان را نیز برای حضور در این سفر ها ترغیب مینماید.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در ادامه افزود: علاوه بر اردوی راهیان نور ، حوزه ی بسیج دانشجوئی دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در بحث اردوهای جهادی نیز فعال بوده است و هر سال تعداد زیادی ازدانشجویان علاقمند در ایام تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی با اعزام به مناطق محروم و کم برخوردار اقدام به فعالیت های عمرانی، فرهنگی واجتماعی نظیر ساخت مسجد، خانه بهداشت، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی فوق برنامه برای دانش آموزان و دوره های ترویجی و آموزشی برای خانواده ها در این مناطق می نماید.
یدالهی همچنین از تلاش های اخیر دانشجویان حوزه ی بسیج دانشجوئی مرکز به منظور اعزام دانشجویان علاقمند در ایام تعطیلات نوروز به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این گروه از دانشجویان علاقمند بتوانند با انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی تا حد توان به بهبود وضعیت در آن مناطق کمک کنند.