همایش « ازدواج سالم راهی به سوی ارتقای سبک زندگی جوانان» با هدف آشنائی دانشجویان با معیارها و شاخصهای صحیح پیوند زناشوئی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.

همایش « ازدواج سالم راهی به سوی ارتقای سبک زندگی جوانان» با هدف آشنائی دانشجویان با معیارها و شاخصهای صحیح پیوند زناشوئی در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.
به گزارش یوپنا، همایش« ازدواج سالم راهی به سوی ارتقای سبک زندگی جوانان» با حضور رئیس و اساتید گروه روانشناسی دانشگاه، مسوولین واحد سلامت مرکز بهداشت سنندج ، کارشناس رسمی معاونت اجتماعی بهزیستی استان کردستان و جمعی از دانشجویان در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.
یعقوب احمدی؛ رئیس دانشگاه پیام نور سنندج در این همایش اظهار داشت: اکنون نظام خانواده بحرانی ترین دوران خود را در طول تاریخ طی می کند.
احمدی با بیان اینکه ساختارها دچار مشکل هستند خطاب به دانشجویان گفت: متاسفانه ساختارها اجازه نمی دهند روابط بین دو نفر مبتنی بر آن موردی که صریح و صحیح است، باشد و خیلی از نگفته ها در ارتباط بین دو نفر در آستانه ازدواج پشت پرده مخفی و تا بعد از ازدواج ناگفته خواهد ماند.
سامرند سعیدی؛ معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج در ادامه این همایش اذعان کرد: در ازدواج پنجره جدیدی رو به هر دو طرف گشوده می شود که ضرورت دارد انتخاب با بینش و آگاهی شروع شود تا نتیجه مطلوبی حاصل گردد.
وی تصریح کرد: جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که خانواده شاد و خوشبخت در آن زندگی کند.
مسوول واحد سلامت روانی و اجتماعی مرکز بهداشت سنندج، نیز اظهار داشت: انسانها در مسیر زندگی سه انتخاب شامل رشته تحصیلی، انتخاب شغلی و انتخاب همسر دارند که ورود به دوره بزرگسالی معمولا با انتخاب شغل و همسر همراه است.
ارسلان احمدی به نکات مهم در تصمیم گیری برای ازدواج سالم گریزی زد و گفت: بر اساس اصل تناسب هر اندازه فرد از لحاظ شرایط مادی، تحصیلی فرهنگی و شخصیتی با هم تناسب داشته باشند، ازدواج موفق تری را خواهند داشت.
کارشناس رسمی معاونت اجتماعی بهزیستی استان کردستان در ادامه این همایش بیان کرد: ازدواج یک پیوند قراردادی میان دونفر به منظور رفع نیازهای عاطفی، جسمانی و روانی است که در این راستا نیاز به کسب آموزش است.
مهران شریفی با بیان اینکه طلاق یک فرایند فردی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی است، ادامه داد: آسیب های اجتماعی پدیده طلاق بزهکاری، رواج فساد و آسیب های روحی و روانی فرزندان طلاق را در بر می گیرد.
استاد گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور سنندج، اظهار داشت، ازدواج یک فرایند و کشش جسمی، روحی و روانی و فراهم کردن شرایط اجتماعی برای ایجاد یک رابطه سرشار از تفاهم و رشد و بالندگی است.
اسدالله ویسی از اساتید گروه روانشناسی دانشگاه در پایان همایش خطاب به دانشجویان عنوان کرد: فرهنگ ازدواج آگاهانه مبتنی بر شناخت متقابل را باید هم خود داشته باشیم و هم به دیگران منتقل کنیم.