برف و کولاک در ۱۲ استان کشور / رهاسازی ۱۶۸ دستگاه خودرو از برف
برف و کولاک در ۱۲ استان کشور / رهاسازی ۱۶۸ دستگاه خودرو از برف

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از برف و کولاک در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: امدادگران تا ساعت ۶ صبح امروز موفق به رهاسازی ۱۶۸ دستگاه خودرو شدند که دربرف گرفتار شدند.

به گزارش یوپنا، شاهین فتحی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٤٨ ساعت گذشته گفت : ٧ استان کشور شامل ایلام ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ،فارس ،قزوین ،کرمانشاه و یزد کشور طی ۴۸ ساعت گذشته تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

به گفته وی، امدادگران طی ۴۸ ساعت گذشته به ١٣شهر و روستا و ۲۰۲ نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت : ماموران سازمان امداد و نجات طی ۴۸ ساعت گذشته موفق به اسکان اضطراری ۱۰۹ مفر از هموطنان شدند.همچنین ۱۷نفر از هموطنانی که متاثر از سیل و کولاک قرار داشتند نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند.

وی اضافه کرد: امدادگران در زمان مذکور موفق به تخلیه آب از ۵ واحد مسکونی شدند همچنین ۷ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب نیز رهاسازی شد.

فتحی در ادامه با اشاره به عملیات برف و کولاک از ٤ تا ساعت ٦ صبح امروز گفت : در زمان مذکور ۱۲ استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی ،اردبیل ،چهارمحال و بختیاری ،زنجان ،سمنان ،قزوین ، کرمان ،کهگیلویه و بویر احمد ،گلستان ،لرستان و مازندران نحن تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی از امدادرسانی در ۱۸ محوز مواصلاتی خبر داد و گفت : امدادگران در زمان مذکور به ۸۹۴ نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک خدمات امدادی ارائه کردند.همچنین ۵۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان تاکید کرد: امدادگران در ۲۷ تیم( ۹۷ نفر) موفق به رهاسازی ۱۶۸ دستگاه خودرو از برف شدند.