برگزاری دومین همایش ملّی اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال با حضور معاون وزیر کار در پیام نور البرز
برگزاری دومین همایش ملّی اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال با حضور معاون وزیر کار در پیام نور البرز

دومین همایش ملّی اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال با رویکرد حمایت از کسب و کار ایرانی با معرفی برترینهای مقاله و پژوهش به میزبانی دانشگاه پیام نور استان البرز در تالار آیت ا… طالقانی دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد.

به گزارش یوپنا،در آئین اختتامیه این همایش،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:دانشگاه پیام نور هم با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای خود میتواند با تشکیل تعاونی های دانش بنیان دانشجویی در راستای تولیدو اشتغال گامهای موثری بردارد.
حمید رضا کلانتری با اعلام حمایت وزارت تعاون از تشکیل تعاونیهای دانش بنیان دانشجویی افزود:بسیاری از مشکلات دانش آموختگان دانشگاههای کشور با تشکیل این تعاونیها که با حداقل ۷ نفر عضو قابل تاسیس است؛مرتفع خواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: دانشجو باید به لحاظ ذهنی به این باور برسد که خودش باید کارآفرین باشد، در گذشته وقتی کسی فارغ التحصیل می شد برای دستیابی به یک شغل دولتی به تکاپو می افتاد، در حالی که این رویکرد به بن بست رسیده و استخدام کم شده است و اشتغال با کارآفرینی صورت می گیرد.
کلانتری گفت: طرحهای تعاونی می توانند به موازات تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در دانشگاهها به ورود مدبرانه و تخصص گرای دانش آموختگان به فضای کسب و کار کمک بسزایی نموده و فرصت های شغلی پایدار و متنوعی را ایجاد کنند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نکته مهم در اقتصاد مقاومتی حمایت و ایجاد فضای رشد استعداد ها و توانمندیهای انسانی است.
دکتر کلانتری با اشاره به آمار دو میلیون ششصدهزاری تعاونیها در جهان که نود و سه هزار این آمار متعلق به کشور ماست، خاتمه داد:اقتصاد تعاون محور،به اقتصاد مقاومتی نزدیکتر است و تا کنون پانصد تعاونی اقتصادی و دانش بنیان در ۱۶ رشته تخصصی ایجاد شده است که در بلند مدت باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز و رئیس همایش نیز در این همایش ضمن تقدیر از حضور مسئولان و پژوهشگران گفت: تکیه براقتصاد داخلی مبنای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود:اقتصاد مقاومتی طی سالهای گذشته به عنوان شاه‌بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی ایشان تبیین شده است.
وی ادامه داد: بدون شک اگر مشکلات و نارسایی های موجود درمسیر تولید داخلی رفع شود شاهد تحقق شعار اقصاد مقاومتی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این شرایط و تحریم‌های پی در پی باعث شد که ما توانایی خود را رشد و ارتقاء دهیم، اظهار کرد: این مسیر، مسیر مقاومت است که به‌وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم یافته و همه ملزم به انجام آن هستیم.
جلالیان در ادامه با اشاره به بندهای بیست و چهارگانه سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: در بند دوم این سیاست‌ها به پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان اشاره شده است، این اقتصاد، علمی است که تبدیل به فناوری شده و این فناوری به تجاری‌سازی می‌رسد.
رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه علاوه بر معرفی استعدادها و امکانات دانشگاه پیام نور، به نقش دانشگاهیان در تداوم راه اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت جوان کشور، در اقتصاد دانش‌بنیان هرچه رشد بیشتر شود به همان اندازه کیفیت محصول ارتقاء می‌یابد و بسیاری از این شرکت‌ها توسط نهادهای علمی دانشگاهی در پنجساله آتی تأسیس می شوند.
جلالیان رئیس دانشگاه و رئیس همایش با تقدیر از کلیه عوامل برگزاری این همایش حل مشکلات اقتصادی را درگروی عمل به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ار برگزاری این همایش در سال آینده خبر داد.
دکتر امینی دبیر علمی همایش نیز با اعلام گزارشی از روند برگزاری همایش گفت: دانشگاه پیام نور می‌تواند در قالب طرح‌های پژوهشی،الگوی علمی و بومی برآمده برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح دانشگاههای خود ودرسطح کشور پیش‌بینی کند.
وی تعداد مقالات ارسالی را ۱۳۰ مقاله عنوان کرد که ۸۳ مقاله به عنوان مقالات پذیرفته شده معرفی شدند.
دبیر علمی همایش تعداد مقالات پذیرفته شده در این چهار دسته را اینگونه اعلام کرد: ۲۵ عنوان مقاله در حسابداری،۳۳ عنوان مقاله در تمام گرایشهای مدیریت،۱۲ عنوان در اقتصاد و ۱۳ عنوان در کار آفرینی دسته بندی شدند و ۱۰ عنوان از این مقالات به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شدند.
گفتنی است: مقالات برتر این همایش بدین ترتیب معرفی شدند:

نام و نام خانوادگی عنوان مقاله
رضا خلج تاثیر فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری در بازار یابی رابطه مند و قدردانی مشتری
حجت بهاری فر نگاهی به وضعیت رقابت در صنعت بیمه
حسام مالیمر کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه IT
اشرف رحیمیان عوامل مؤثر بر تحقق پذیری حکمروایی خوب شهری (مورد مطالعه: کلانشهر کرج)
مینا منعمی بررسی ارتباط مابین شخصیت، ارتباط و برتری برند با وفاداری به برند در میان کودکان (مطالعه موردی پارک ارم)
فاطمه محمدی بررسی تأثیر پیچیدگی برند بر تبلیغات دهان به دهان در میان ساکنان شهر طالقان
محمد محمدی فر الگوی افزایش تاب آوری مددجویان کمیته امداد امام خمینی
علی علیپور اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن
احسان اسماعیل پور نگرش مفهومی مدیریت استراتژیک منابع انسانی، در نقش مزیت رقابتی
عبداله رحیم لوئی تبیین چارچوب نظری اقتصاد مقاومتی و جایگاه کارافرینی تکنولوژیک در آن