اخرین خبرهای مربوط به تلگرام به روایت حسینی نماینده تهران
اخرین خبرهای مربوط به تلگرام به روایت حسینی نماینده تهران

جهرمی وزیر ارتباطات از تدوین لایحه حفاظت از داده های کاربران خبر داد که یکی از اهداف آن “ایجاد مصونیت برای مدیران پلت فرم ها ازجمله پیام رسان های داخلی در مقابل فعالیت کاربران” و نیز “تشدید مجازات برای سوء استفاده کنندگان از اطلاعات کاربران” است.

به گزارش یوپنا،جهرمی وزیر ارتباطات از تدوین لایحه حفاظت از داده های کاربران خبر داد که یکی از اهداف آن “ایجاد مصونیت برای مدیران پلت فرم ها ازجمله پیام رسان های داخلی در مقابل فعالیت کاربران” و نیز “تشدید مجازات برای سوء استفاده کنندگان از اطلاعات کاربران” است.

فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی هم برنامه های تلگرام برای ارز مجازی را تهدید علیه مردم ایران خواند. به گفته او تلگرام به ایران پاسخگو نیست و نمیتوانیم برای احقاق حق ازدست رفته کاربران ایرانی کاری کنیم.

از محتوای اظهارات جهرمی و فیروزآبادی چنان برمیآید که فیلترینگ تلگرام به صورت ناگهانی صورت نمیگیرد.
به نظر می رسد تلاش ها بر معرفی پیام رسان های داخلی، تبلیغ آنها و اعتمادسازی و اقناع عمومی به صورت مرحله ای است.

اظهارات وزیر ارتباطات و دبیر شورایعالی فضای مجازی قانع کننده نبود.
ایجاد فضای سالم رقابت برای بخش خصوصی حقیقی در زمینه پیام رسان های داخلی، سرمایه گذاری در این زمینه و حمایت از رشد بخش خصوصی حقیقی در حوزه پیام رسان های داخلی، بنابر فرامین مقام معظم رهبری از وظایف شورایعالی فضای مجازی است؛ موضوعی که این شورا در رابطه با آن کوتاهی کرده و این اقدام دیرهنگام صورت گرفته است.