وضعیت سلامت بوش پدر وخیم است
وضعیت سلامت بوش پدر وخیم است

رئیس جمهوری اسبق آمریکا یک روز پس از مراسم خاکسپاری همسرش بر اثر یک بیماری عفونی خونی در بیمارستان بستری شده و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا یک روز پس از مراسم خاکسپاری همسرش بر اثر یک بیماری عفونی خونی در بیمارستان بستری شده و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.
به گزارش یوپنا به نقل از سی ان ان، جرج هربرت واکر بوش؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا، یک روز پس از مراسم خاکسپاری همسرش؛ باربارا بوش، تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.
جیم مک گراس؛ سخنگوی خانواده بوش در اطلاعیه ای اعلام کرد: بوش ۹۳ ساله صبح یکشنبه به دلیل ابتلا به بیماری عفونی که به خون وی سرایت کرده در بیمارستان متودیست هیوستون بستری شد.
بنا بر اطلاعات یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری اسبق آمریکا، وی بر اثر بیماری عفونی در بیمارستان بستری شده و این عفونت به بیماری سپتیسمی منتج شده- این بیماری نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا گرفته و به دلیل عفونت پیش می‌آید. علائم و نشانه‌های این بیماری شامل تب، افزایش تپش قلب، افزایش میزان تنفس و سردرگمی می‌باشد- و وضعیت وی وخیم گزارش شده بود.
این منبع آگاه افزود: فشار خون بوش به طور مداوم افت می کرد، به حدی که چندین بار نسبت به ادامه حیات وی اظهار نگرانی شد، ولی در نهایت وضعیت وی تثبیت شده و رو به بهبودی است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سنی بوش، وضعیت سلامت و بیماری عفونی وی امری جدی است.
بوش چندین سال قبل این موضوع را افشا کرد که از نوعی بیماری پارکینسون رنج می برد و قادر به راه رفتن نبوده و از ویلچر و یا واکر برای پیاده روی استفاده می کند.
بستری شدن رئیس جمهور پیشین آمریکا در بیمارستان برای خانواده وی بسیار ناراحت کننده بود، زیرا این اتفاق در مدت کوتاهی پس از مرگ همسرش-پس از ۷۳ سال زندگی مشترک- در سه شنبه هفته گذشته رخ داد و خانواده وی نگران این موضوع هستند که بوش چگونه با این موضوع کنار خواهد آمد.
به نظر پزشکان داده ها بیانگر این موضوع است که بعضی از افراد به دلیل از دست دادن عزیزانشان، ایمنی بدنشان با مشکل مواجه شده و در برابر بیماری ها بسیار آسیب پذیر می شوند.
گفتنی است، باربارا بوش؛ بانوی اول پیشین ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳، هفته گذشته در سن ۹۲ سالگی و پس از ۷۳ سال زندگی مشترک با جرج هربرت واکر بوش؛ چهل و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درگذشت.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور