گوگل بزرگترین تغییر ممکن را در سرویس ایمیل خود به ثبت رساند تا جی میل با تولدی دوباره کاربران را بهسوی خود بکشاند.
گوگل بزرگترین تغییر ممکن را در سرویس ایمیل خود به ثبت رساند تا جی میل با تولدی دوباره کاربران را بهسوی خود بکشاند.
به گزارش یوپنا به نقل از خبرآنلاین، گفته میشود دو سال طول کشیده است تا گوگل پس از ۵ سال مجدداً سرویس پست الکترونیک خود را با شکل و شمایل نو، تجهیز به هوش مصنوعی کرده و حریم شخصی را بهبود بخشد.
طراحی مجدد باهدف رقابت با آتلوک مایکروسافت صورت گرفته و با مدرن کردن باکس کاربران قابلیتهای جدیدی را به آن افزوده است.
«جاکوب بَنک» مدیر جی میل میگوید ماهانه ۱٫۴ میلیارد کاربر از ایمیل گوگل استفاده میکنند و ویژگی جدید Nudge به کاربر یادآوری میکند که فلان ایمیل را پاسخ نداده است.
پاسخ هوشمند بر اساس محتویات نامه دریافتی ویژگی بعدی است که از هوش مصنوعی استفاده کرده و با استفاده از تراشه موسوم به Tensor عملیات پاسخدهی با پردازش صحیح دیتا انجام میشود.
همگامسازی پیامها روی دستگاههای مختلف قابلیت دیگری است که روی جی میل جدید پیادهسازی شده است و ایمیل در کنار سرویس پیامرسان و سرویس تقویم و یادداشت روزانه قرارگرفته است.
بهبود سیستم هشدار درباره فیشینگ، حالت جدید Confidential که اجازه تعیین تاریخ انقضاء برای ایمیل را به کاربر میدهد، قرار دادن پسورد برای خوانش یک ایمیل معیّن؛ از دیگر ویژگیهای جی میل جدید است.
استراتژی گوگل توسعه بسته نرمافزاری G Suite است که شامل جی میل، گوگل داکس، تقویم و هنگ آوتس بوده تا با آفیس مایکروسافت رقابت کند.
گفته میشود گوگل سال گذشته با جی سوئیت ۲ میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم ۱۰ برابر کمتر از رقم درآمد مایکروسافت از آفیس است.
یکی از دلایل عقبافتادگی جی میل آفلاین نبودن آن در مقایسه با آفیس است که اخیراً برای کاربران بیزینس خدمات آفلاین ۹۰ روزه را تعریف کرده است تا بدون داشتن اینترنت، ایمیلها را سرچ کرده و مطالب را بنویسیم.