نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد علمی در کشور گفت: شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه باشند که باعث ایجاد التهاب آزمون و کنکور در جامعه میشوند و نباید فعالیت آن ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی کرد که آن ۱۵ موسسه ایجاد میکنند.
نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد علمی در کشور گفت: شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه باشند که باعث ایجاد التهاب آزمون و کنکور در جامعه میشوند و نباید فعالیت آن ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی کرد که آن ۱۵ موسسه ایجاد میکنند.
قدرتاله علیزاده با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۳۰۰ آموزشگاه آزاد علمی در کشور اظهار کرد: این آموزشگاهها در کنار همه اهداف و کارکردهایی که دارند به ایجاد اشتغال نیز کمک کردهاند و آمار ها نشان میدهد حدود ۳۰۰ هزار شغل در آموزشگاهها ایجاد شده است.
وی افزود: آیا دانشآموزان پس از فارغ التحصیلی میتوانند بخوبی با زبان انگلیسی مکالمه کنند؟ نواقصی در آموزش رسمی وجود دارد که آموزشگاههای رسمی زبان و سایر دروس آن را جبران میکنند.
نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور با بیان اینکه شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه باشند که باعث ایجاد التهاب آزمون و کنکور در جامعه میشوند گفت: نبایدفعالیت آن ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی کرد که آن ۱۵ موسسه ایجاد میکنند.
علیزاده چالشهای آموزشگاههای آزاد را نیز برشمرد و عنوان کرد: یک مشکل اساسی ما فعالیت موازی مراکز غیرمجاز است که یا از هیچ نهادی مجوز ندارند و یا از نهادهای دیگری چون شهرداری، جهاددانشگاهی و وزارت ارشاد مجوز فعالیت فرهنگی دریافت میکنند.
وی افزود: آموزشگاههای مجاز از سوی آموزش و پرورش در حیطههایی چون تاییدفضا، انتخاب مدیر، بیمه پرسنل و مالیات نظارت میشوند در حالی که این نظارت بر آموزشگاههای دیگر وجود ندارد. ما سعی در ارتقای خود داریم و برنامههای کیفیت بخشی را در آموزشگاههای خود شروع کردهایم.
به گفته نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور که شب گذشته در برنامه تلویزیونی پرسشگر حضور یافته بود، تعداد آموزشگاههای غیرمجاز بیشتر از آموزشگاههای مجاز است.
وی در این باره افزود: طبق تحقیقات کارگروه ویژه ما در تهران ۹۱۲ آموزشگاه مجاز و ۹۵۰ آموزشگاه غیرمجاز داریم.