معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری طرح ملی ضیافت الهی در ۲ هزار و ۴۵۱ امامزاده کشور از اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش و جلب مشارکت مردمی در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده سفره های افطاری ساده بر پا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری طرح ملی ضیافت الهی در ۲ هزار و ۴۵۱ امامزاده کشور از اولین روز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش و جلب مشارکت مردمی در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده سفره های افطاری ساده بر پا خواهد شد.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی ضیافت الهی و محافل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور که در محل سازمان اوقاف برگزار شد، با تبریک ایام مبارک ماه شعبان و در پیش بودن حلول ماه رمضان درباره برگزاری طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزادگان کشور اظهار کرد: این طرح در ۲ هزار و ۴۵۱ امامزاده کشور با هدف ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی، نشر معارف دینی و تقویت اعتقادات مردم از ابتدای ماه رمضان آغاز می شود .
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای اجرای امینانه نیات واقفان در بخشهای مختلف از جمله اطعام و معارف دینی است، تصریح کرد: در تمامی این امامزادگان یک نوبت نماز جماعت و در بیش از یک هزار و ۵۰۰ امامزاده، دونوبت نماز جماعت با حضور مبلغان اعزامی برپا می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: در این طرح بیش از ۳ هزار مُبلغ از حوزه‌های علمیه قم و استانهای کشور به اجرای برنامه‌هایی چون سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام، نشر معارف دینی و نماز جماعت خواهند پرداخت ..
شرفخانی از برپایی خیمه‌های معرفت در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما در طرح ضیافت الهی برپایی خیمه‌های معرفت است که در آن به ارائه مشاوره، پاسخ گویی به شُبهات دینی، بیان احکام و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت؛ البته باید عنوان کرد که ما در هر شب از ماه مبارک رمضان جشن رمضان را به صورت «استیج» در حدود ۱۰۰ امامزاده وبقعه برای مردم مومن وروزه دار برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه جشن رمضان از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف است که در بقاع متبرکه و امامزادگان به صورت استیجی برگزار می‌شود، تاکید کرد: کرسی تفسیر قرآن کریم هم در یک هزار و ۲۵۰ امامزاده برگزار خواهد شد که بر مبنای تفسیر یک جلدی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برنامه افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی است که براساس اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت مردمی در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده برپا می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است؛ آموزش سبک زندگی با عنوان «به رنگ خدا» برنامه ویژه خواهران که در آن مهارتهای فردی، تحکیم خانواده و تربیت فرزند توسط اساتیدی که آموزشهای لازم را دیده‌اند، آموزش داده می‌شود.
شرفخانی ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: این برنامه همزمان با روز رحلت حضرت خدیجه (س) با هدف پرداختن به سیره ایشان اجرا خواهد شد.
وی از اجرای برنامه جشن میلاد امام حسن (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: از این فرصت برای اجرای طرح مودت استفاده می‌کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری وبهسازی بقاع متبرکه با مشارکت آحاد مردم بپردازیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره برنامه‌های ویژه شبهای قدر در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور تاکید کرد: برنامه‌های لیالی قدر در ۲ هزار و ۵۰۰ امامزاده برگزار خواهد شد.
شرفخانی با اشاره به اینکه امسال یکی از اولویتهای ما موضوع مناجات‌خوانی در امامزادگان است، خاطرنشان کرد: امسال در ۴۰۰ امامزاده مناجات‌خوانی به عنوان سنتی فراموش شده خواهیم داشت و برخی امامزادگان سحری هم در خدمت علاقه‌مندان خواهند بود.
وی از اجرای طرح قرار ماه نُهم در فضای مجازی خبرداد و افزود: پرتال راسخون که متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است برنامه‌های ویژه‌ای در پاسخ به برخی هجمه‌های معاندان در مناسبت‌ها داشته و از این طریق کلیپ‌های کوتاه تصویری، فایل‌های صوتی، انیمیشن و متن ادبی و عکس نوشته با موضوعات مختلف ویژه مناسبتهای مختلف طراحی شده و قصد داریم این آثار تولیدی را بدون آرم و لوگو در اختیار همه نهادهای مردمی و دولتی قرار دهیم تا به نشر آن در فضای مجازی بپردازند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، تبیین شعار سال با توجه به منویات مقام معظم رهبری است، یادآور شد: با توجه به این شعار و وضعیت اقتصادی و تحریمها، ره‌توشه‌ای برای مبلغان اعزامی آماده شده تا اهمیت کالای ایرانی را تبیین کنند.