مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: ما در ساختار روابط عمومی ها نیازمند یک جریان سازی هستیم، به طوری که سخنگوی یک دستگاه مخاطب خود، انگیزه برای برقراری ارتباط و قالبی را که از طریق آن می خواهد با مخاطبش در ارتباط قرار گیرد را بشناسد.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: ما در ساختار روابط عمومی ها نیازمند یک جریان سازی هستیم، به طوری که سخنگوی یک دستگاه مخاطب خود، انگیزه برای برقراری ارتباط و قالبی را که از طریق آن می خواهد با مخاطبش در ارتباط قرار گیرد را بشناسد.
به گزارش یوپنا، محمد محسن صدر در نخستین جشنواره ملی آرمان برتر، که به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات در سالن همایشهای رضوان صدا و سیما برگزار شد به بررسی جایگاه روابط عمومی در کشور پرداخت.
وی با بیان این که بخشی از نواقص در روابط عمومی ها به کارگزاران روابط عمومی مربوط است، گفت: در حال حاضر ما در برهه ای تحت عنوان برهه انتخاب قرار داریم و این بدان معنی است که در گذشته پیام چندانی تولید نمی شد و همین موضوع سبب می شد که پیام تولید شده از سوی مخاطبان ما پذیرفته شود.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در ادامه تصریح کرد: امروز کاربر ما به واسطه سلطه ای که در بحث انتخاب ایجاد شده، می تواند پیام ما را دریافت نکند و این یعنی این که در صورتی که ما به استفاده از فناوری های نوین و تولید خلاقانه پیام روی نیاوریم محکوم به انتخاب نشدن هستیم.
صدر افزود: تعریف ما از روابط عمومی با دنیا متفاوت است و بخشی از این تعریف به نگاه رؤسای سازمانها وابسته است.
وی با بیان این که یکی از مهمترین ملاک انتخاب مدیران روابط عمومی در کشور محرمیت است، اذعان داشت: محرم بودن، یکی از شاخصهای یک روابط عمومی خوب است و این در حالیست بعضاً همین ملاک سایر ویژگیهای یک مدیر خوب روابط عمومی را تحت الشعاع قرار داده و ممکن است سبب انتخابهای سلیقه ای و نادیده گرفته شدن ملاکهایی همچون سخنوری، تعاملات درون و برون سازمانی، ارتباط مؤثر با رسانه ها و…. باشد.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در ادامه افزود: ما در ساختار روابط عمومی ها نیازمند یک جریان سازی هستیم، به طوری که سخنگوی یک دستگاه، مخاطب خود، انگیزه برای برقراری ارتباط و قالبی را که از طریق آن می خواهد با مخاطبش در ارتباط قرار گیرد را بشناسد.
وی با اشاره به این موضوع که روابط عمومی یکی از پر استرس ترین مشاغل دنیا است اذعان داشت: جسارت سخن گفتن، ارتباط مؤثر درون و برون سازمانی و بیان ایرادهای سازمان مهمترین عامل در تصمیم گیری صحیح از سوی مدیران است.
صدر در پایان برگزاری دوره های گفتمانی در روابط عمومی را در دانش افزایی و انتقال دانش بسیار مؤثر دانست و هم افزایی بیشتر در این خصوص را بسیار مهم ارزیابی کرد.
گفتنی است نخستین جشنواره ملی آرمان برتر، به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور مدیران روابط عمومی سازمانهای مختلف همچون: دانشگاه پیام نور، سازمان خصوصی سازی کشور، کمیته ملی المپیک، سازمان ورزش شهرداری، مجموعه هتلهای هما و سخنگوی سازمان آتش نشانی در سالن همایشهای رضوان صدا و سیما برگزار و از روابط عمومی های برتر بخشهای مختلف کشور تجلیل شد.
خبرنگار: میثم خاکپور