سخنگوي فراکسيون اميد در توضيح جلسه ديروز شوراي مرکزي فراکسيون اميد، با تأكيد بر اينکه تصميم نهايي فراکسيون اميد درباره نحوه ورود به انتخابات هيئت رئيسه در مجمع عمومي گرفته مي‌شود، گفت: قرار است سه‌شنبه هفته آتي جلسه مجمع عمومي فراکسيون اميد براي نقد عملکرد مجلس و هيئت رئيسه و طرح نظرات اعضا تشکيل شود. پارسايي گفت تصميم نهايي فراکسيون اميد در جلسه مجمع عمومي که يکي، دو روز قبل از زمان برگزاري انتخابات هيئت رئيسه تشکيل مي‌شود، گرفته و اعلام مي‌شود.

به گزارش یوپنا به نقل از ايسنا، سخنگوي فراکسيون اميد در ادامه تأكيد کرد: حضور يکي از نمايندگان زن و نمايندگاني از اقليت‌هاي مذهبي در هيئت رئيسه مطالبه مردم و حق طبيعي است. به همين دليل فراکسيون بر حضور يکي از نمايندگان زن و اهل تسنن و اقليت‌هاي مذهبي در ترکيب هيئت رئيسه جديد مجلس تأكيد دارد. پارسايي درباره احتمال اجماع با دو فراکسيون ديگر و دادن ليست مشترک در انتخابات هيئت رئيسه گفت: فراکسيون اميد سال گذشته ليست مشترکي با دو فراکسيون ديگر داد اما با بدعهدي مواجه شد که خروجي آن کاهش اعضاي فراکسيون اميد در هيئت رئيسه بود.

به همين دليل دغدغه اکثر اعضاي فراکسيون اميد آن است که در اين باره دقت نظر بيشتري صورت گيرد تا شاهد تکرار بداخلاقي‌هاي سال گذشته نباشيم. او در عين حال گفت: البته باز هم همه گزينه‌ها روي ميز است و ما هيچ تفاهمي را رد نمي‌کنيم کمااينکه سه عضو فراکسيون اميد يعني آقايان وکيلي، فتحي و حضرتي مسئول رايزني با دو فراکسيون ديگر براي انتخابات هيئت رئيسه شدند. البته ما گزينه‌هاي ديگر يعني دادن ليست مستقل را هم مدنظر داريم. همه چيز منوط به تصميم‌گيري مجمع عمومي فراکسيون و ارائه گزارش افراد مأمور براي رايزني با ساير فراکسيون‌ها است.