تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال مقابل آرژانتین با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال مقابل آرژانتین با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، ست های دوم، سوم و پنجم این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۹ به سود ایران رقم خورد و آرژانتین هم در ست های اول و چهارم با امتیازات ۲۵ بر ۲۱ و ۲۶ بر ۲۴ به برتری رسید.
ایگور کولاکوویچ در این مسابقه که در شهر سن خوان آرژانتین برگزار شد، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی را به عنوان ترکیب اولیه تیم ملی ایران به میدان فرستاد.

** ست اول (ایران ۲۱ – آرژانتین ۲۵)
در این ست بازیکنان ایران در زدن اسپک بسیار پر اشتباه، در توپ گیری کم فروغ و در زدن سرویس کم اثر بودند. چند اشتباه مرتضی شریفی در زدن اسپک باعث شد کولاکوویچ خیلی زود مجتبی میرزاجانپور را به جای او روانه میدان کند اما این تعویض هم کمکی به بهتر شدن قدرت هجومی ایران نکرد. غفور که به عنوان پشت خط زن باید موثرترین بازیکن در خط حمله تیم باشد، در این ست عملکرد بسیار ضعیفی داشت و فقط یک امتیاز کسب کرد.

** ست دوم (ایران ۲۵ – آرژانتین ۲۲)
ملی پوشان ایران در ست دوم سرویس های به مراتب بهتری نسبت به ست قبل زدند و در توپ گیری و دفاع روی تور هم عملکرد مطلوبی داشتند. همین موضوع باعث شد خیلی زود فاصله امتیازی مناسبی با حریف ایجاد کنند که این فاصله تا پایان بازی هم حفظ شد. تعداد اشتباهات بازیکنان آرژانتین هم در این ست بالاتر رفت و به امتیازگیری ملی پوش ایران کمک کرد.

** ست سوم (ایران ۲۵ – آرژانتین ۲۲)
سرویس های خوب بازیکنان ایران در این ست، پاسور آرژانتین را برای برنامه ریزی حملات دچار مشکل کرد. برونو لیما پشت خط زن این تیم هم عملکرد خوبی نداشت و مدافعین روی تور ایران هم به خوبی سد راه اسپک های حریف می شدند. ضریب اشتباهات آرژانتینی ها در این ست هم بسیار بالا بود.

** ست چهارم (ایران ۲۴ – آرژانتین ۲۶)
تعداد سرویس های اشتباه بازیکنان آرژانتین در این ست به شکل عجیبی زیاد بود، با این وجود این تیم توانست با فاصله خوبی از تیم ایران پیش بیفتد. با وجود اینکه بازیکنان ایران در اواخر ست بسیار جنگنده ظاهر شدند و عملکرد خوبی داشتند، خطای تور میرزاجانپور در آخرین امتیاز ست، برتری را به آرژانتین هدیه کرد تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود.

** ست پنجم (ایران ۱۵ – آرژانتین ۹)
دیدنی ترین نمایش ایران در ست پنجم این مسابقه بود. شاگردان کولاکوویچ در این ست حساس با عملکرد درخشان در زدن اسپک و دفاع روی تور، خیلی راحت مسیر پیروزی را هموار کردند و پیروزی این مسابقه حساس را به نام خود ثبت کردند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱:۴۰ بامداد یکشنبه در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال به مصاف ایتالیا می رود.