سربازان آمریکایی به “سایبورگ” تبدیل می‌شوند!
سربازان آمریکایی به “سایبورگ” تبدیل می‌شوند!

ارتش آمریکا قصد دارد به زودی، سربازان خود را به دو فناوری جدید “دست سوم” و “اسکلت خارجی” مجهز کند.

ارتش آمریکا قصد دارد به زودی، سربازان خود را به دو فناوری جدید “دست سوم” و “اسکلت خارجی” مجهز کند.

به گزارش یوپنا، سربازان ارتش آمریکا به زودی مانند سایبورگ‌ها، به فناوری دست سوم و همچنین، مفصل ران و زانوهای رباتیک مجهز می‌شوند.

پیشتر اعلام شده بود مهندسان مکانیک “آزمایشگاه پژوهشی ارتش” (ARL) آمریکا، ابزاری موسوم به “دست سوم” تولید کرده‌اند که وزنی به اندازه وزن اسلحه – حدود چهار پوند- دارد.

اکنون، شرکت آمریکایی “لاکهید مارتین”(Lockheed Martin) نیز در حال ابداع یک سیستم استخوان‌بندی بیرونی است که مانند یک محافظ برای مفاصل ران و زانوهای سرباز عمل می‌کند. استفاده از این فناوری که در حال حاضر تحت آزمایش قرار دارد، احتمالا از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

“دن باکل”(Dan Baechle)، مهندس مکانیک آزمایشگاه پژوهشی ارتش آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر، دست سوم، با اسلحه‌های ماشینی”ام۲۴۹″(M249) و “ام۲۴۰ب”(M240b) آزمایش شده است. هر دو اسلحه، دستی هستند و وزن آنها به ترتیب، حدود ۱۵ و ۲۷ پوند است.

این آزمایش‌ها نشان داد که دست رباتیک می‌تواند همه وزن سلاح را از بازوهای سرباز بردارد. باکل افزود: مواد ترکیبی سبک به کار رفته در این دست موجب می‌شوند که سربازان حتی هنگام حمل اسلحه‌های بزرگ بتوانند به سرعت حرکت کنند.

در سال ۲۰۱۷، برخی سربازان موفق شدند در حین تمرین تیراندازی، از دست سوم استفاده کنند. این آزمایش نشان داد که دست سوم می‌تواند به بهبود تیراندازی سربازان و کاهش خستگی بازوی آنها منجر شود.

شرکت “لاکهید مارتین”، یک شرکت مربوط به تجهیزات نظامی و هوافضاست که در حال حاضر بر پروژه‌های مهم پنتاگون و ناسا نظارت دارد.

آزمایش فناوری اسکلت بیرونی ساخت این شرکت، از سه مرحله تشکیل شده است. نخستین مرحله آزمایش که در پاییز سال جاری صورت می‌گیرد، بر محافظت کامل مفاصل ران و زانوهای سربازان تمرکز خواهد داشت و شش ماه زمان می‌برد.

مرحله دوم آزمایش که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۹ صورت گیرد، بر افزودن محرک‌ها و سرپوش‌های تسکین‌دهنده تمرکز خواهد کرد و در مرحله سوم، این فناوری، در میادین جنگی خشن‌تر آزمایش خواهد شد.

زمان ارائه فناوری اسکلت خارجی تا سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده است./ایسنا