محمد سعد الفهید الهاجری به عنوان سفیر فوق‌العاده این کشور در تهران انتخاب شده است و به عنوان جانشین علی سلیطی در ایران مشغول به کار خواهد شد گفت: آقای سلیطی نیز به عنوان سفیر فوق‌العاده قطر در پرو انتخاب شده است.

سفارت قطر درایران، با تایید اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر سفیر این کشوردر تهران تصریح کرد: سفیر جدید به زودی راهی تهران می‌شود.

به گزارش یوپنا، یک منبع مطلع در سفارت قطر در ایران با بیان اینکه با حکم امیر قطر، محمد سعد الفهید الهاجری به عنوان سفیر فوق‌العاده این کشور در تهران انتخاب شده است و به عنوان جانشین علی سلیطی در ایران مشغول به کار خواهد شد گفت: آقای سلیطی نیز به عنوان سفیر فوق‌العاده قطر در پرو انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش سفیر جدید قطر در تهران پیش از این در کشورهای چون یمن، لیبی و یونان به عنوان سفیر مشغول به فعالیت بوده است .

سفیر فعلی قطر در تهران نیز از دی ماه ۱۳۹۲ فعالیت خود در تهران را آغاز کرد ولی در دی ماه ۱۳۹۴ دولت قطر وی را در حمایت از عربستان و محکومیت حمله به سفارت ریاض در تهران به دوحه فراخواند و او بار دیگر در پی تشدید بحران بین قطر و عربستان در شهریور ماه ۱۳۹۶ بعد از ۱۸ ماه به تهران بازگشت.

سفیر فوق‌العاده یا تام اختیار بالاترین درجه یک سفیر از لحاظ دیپلماتیک است.

منبع: ایسنا