دانشجوها به‌خاطر شعاردادن در اعتراضات دی‌ماه، نباید مجازات شوند/ از قوه قضاییه درباره احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی سوال می‌کنم

به گزارش یوپنا به نقل از ایران آنلاین، نایب رئیس مجلس گفت: نباید با کسانیکه صرفا اعتراض داشتند و شعار دادند، سختگیری شود. باید در خصوص احکام سنگین برای دانشجویان تحقیق و از مسئولین قوه قضاییه سوال کنیم که این محکومیت‌ها در چه حدی بوده است.

علی مطهری نماینده تهران و نایب رئیس مجلس با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی‌های دی ماه، به «اعتمادآنلاین» گفت: باید این موضوع را پرس‌وجو کنم.

او ادامه داد: نباید با کسانیکه صرفا اعتراض داشتند و شعار دادند، سختگیری شود اما افرادی که اموال عمومی را تخریب و یا امنیت جامعه را مخدوش کردند، قاعدتا باید مجازات شوند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: باید دید که این افراد-دانشجویان- به اموال عمومی آسیب زده‌اند و یا ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند یا خیر اما اگر صرفا تظاهراتی بوده و شعاری دادند به نظر من نباید مجازات شوند.

مطهری با بیان اینکه صدور احکام سنگین برای دانشجویان را از قوه قضاییه پیگیری می‌کند، گفت: باید در خصوص احکام سنگین برای دانشجویان تحقیق و از مسئولین قوه قضاییه سوال کنیم که این محکومیت‌ها در چه حدی بوده است.

او در پایان تاکید کرد: انشالله موضوع صدور حکم‌های سنگین برای دانشجویان را پیگیری می‌کنم.

سخنان اخیر رهبری اتمام حجت با اروپایی‌ها برای تصمیم‌گیری درباره برجام بود / تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر قبل را ندارد

همچنین علی مطهری در گفت و گو با ایلنا گفت: اگر قرار است اروپا ضمانتی به ایران بدهد باید زودتر مشخص شود و سخنان رهبری اتمام حجت برای تسریع در تصمیم‌گیری آنها در قالب برجام بود.

مطهری در خصوص شیطنت برخی جناح‌ها و جریان‌ها در شرایط فعلی اقتصادی که در نهایت علیه مردم تمام خواهد شد، گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند تاثیر قبل را در کشور ما بگذارد و اجماع قبل را نمی‌تواند ایجاد کند. مردم شرایط فعلی کشور را درک می‌کنند و قطعا همبستگی بیشتری خواهند داشت و خود را با آن وفق خواهند داد و تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر قبل را در ایران نخواهد داشت./