مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای امروز ۲۷ خردادماه پایتخت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد، گفت: با افزایش دما در روز‌های آینده، تهرانی‌ها فردا دمای ۳۶ درجه و پس فردا دمای ۳۷ درجه سانتی گراد را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای امروز ۲۷ خردادماه پایتخت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد، گفت: با افزایش دما در روز‌های آینده، تهرانی‌ها فردا دمای ۳۶ درجه و پس فردا دمای ۳۷ درجه سانتی گراد را تجربه خواهند کرد.

به گزارش یوپنا، مسعود حقیقت دمای صبح امروز تهران را ۲۳ درجه سانتی گراد اعلام کرد و اظهار داشت: برای تهران امروز، فردا و پس فردا پدیده خاصی را نداریم.

آموزش وردپرس از صفر تا صد – قدم به قدم و کاربردی

استند تاپ داوران با حضور یوسف صیادی و اجرای امیر محمد زند

ناگفته‌های صداپیشه جناب‌خان درباره کلیپ پرطرفدار «اومدیم روسیه» / تیم ملی از این کلیپ خوششان آمد!
پهپاد وسیله‌ای تصویر برداری از مناطق بکر و دست نخورده هاوایی +فیلم
خط و نشان حرفه‌ای کی‌روش به اسپانیایی‌ها
زن دانشمندی که به تنهایی موفق به کسب جایزه نوبل شد

وی افزود: با اتمام فصل بهار و این مساله که چند روز بیشتر از این فصل باقی نمانده است چندان انتظار بارش در کشور را نداریم، اما طی دو سه روز آینده در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شهر‌هایی مثل جلفا، کلیدر، اهر، مرند، ماکو، پارس آباد، بیله سوار، گرمی، نمین و مشکین شهر انتظار بارش پراکنده و رعد و برق را داریم و در سایر مناطق کشور خبر خاصی نیست.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی Meteorology با یادآوری این نکته که در سواحل خزر در استان‌های مازندران و گیلان شاهد بارش پراکنده خواهیم بود، عنوان کرد: فردا انتظار داریم با توجه به نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل خزر دمای هوا کاهش نسبی داشته باشد، زیرا روز‌های قبل در این مناطق هوا بسیار گرم شده بود از این رو انتظار داریم کاهش دما را به شکل نسبی در این مناطق داشته باشیم.

حقیقت با بیان این نکته که دریای خزر فردا مواج خواهد بود، اضافه کرد: به لحاظ گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور نیز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و در برخی مناطق زابل، جنوب و جنوب غرب در استان‌های خوزستان، بوشهر و برخی از مناطق ایلام انتظار داریم گرد و خاک در این مناطق رخ دهد و طی دو سه روز آینده به غیر از نوار شمالی که کاهش دما را داریم در غالب نقاط کشور دما افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی منهای مسائل بارشی به پارامتر‌های هواشناسی از جمله دما، رطوبت نسبی، ساعات آفتابی و ابرناکی وابسته است، گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم امروز، فردا و پس فردا مراقب قطع آب شالیزار‌ها باشند و سمپاشی نیز در نیمه شمالی و دیگر مناطق کشور در ساعات ابتدایی و میانی روز انجام شود.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی اظهار داشت: کسانی که استخر پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در مناطق شمالی دارند نیز امروز، فردا و پس فردا مرتب هوادهی استخر‌ها را انجام دهند که مشکلی برای بچه ماهی‌ها و ماهی‌ها پیش نیاید.

حقیقت خنک‌ترین مناطق کشور را با ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در صبح امروز مربوط به نقاط چالدران، ورزقان و خلخال ذکر کرد و افزود: دمای هوای گرمترین نقطه کشور حدود ۴۷ درجه سانتی گراد مربوط به دلگان در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

منبع: ایرنا