عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت با جدیت تقویت تیم اقتصادی را دنبال کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت با جدیت تقویت تیم اقتصادی را دنبال کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با یوپنا اظهار داشت:مشکلات فراوان است اما به اقتصاد ایران خوش بین هستم، ما آزمون و خطاهای بسیاری داشته ایم که منجر به ایجاد اوضاع کنونی شده، کشور ایران از لحاظ منابع انسانی و معدنی و طبیعی و خدادادی خیلی وسیع است ،اگر چه در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با یوپنا اظهار داشت:مشکلات فراوان است اما به اقتصاد ایران خوش بین هستم، ما آزمون و خطاهای بسیاری داشته ایم که منجر به ایجاد اوضاع کنونی شده، کشور ایران از لحاظ منابع انسانی و معدنی و طبیعی و خدادادی خیلی وسیع است ،اگر چه در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی خیلی خوب نیست اما من به بهبود اوضاع امید دارم و خوش بین هستم.

ایشان ادامه داد: این مردم هستند که بایستی به تیم اقتصادی دولت نمره بدهند، گشایش و رونق اقتصادی باید در سفره مردم دیده بشود ما باید تقویت تیم اقتصادی را جایگزین ترمیمهای سطحی کنیم و یک همبستگی و اتحاد نیاز داریم تا بتوانیم با استفاده از تمام منابع اقتصادی و انسانی و حتی با کمک گرفتن از نخبگان و اندیشمندان بحث اقتصاد دانش بنیان را بیشتر توسعه دهیم چرا که در این زمینه دارای پتانسیل بسیار بالا و قوی می باشیم پس می توان برای بهبود اوضاع از بهره گرفت.

نماینده مردم مبارکه اصفهان افزود: چند وقتی است که اوضاع ارز نابسامان شده و شاهد التهاب زیادی در ارز هستیم که این التهاب به طور خودکار بر واردات و صادرات ما تاثیر گذاشته و خواه و ناخواه آثار زیادی بر جای می گذارد،رییس جمهور آمریکا با رفتارهای یک جانبه و بدور از منطق جهانی و اخلاق بین المللی سهم بسزایی در این نا بسامانی ها داشته هر چندبا مدیریت صحیح و استفاده از توان متخصصین و نگاه حساس تر این نیز قابل کنترل است.

سعیدی ابراز کرد: ما هم دارای منابع خدادادی خوبی هستیم و هم منابع ارزی ولی متاسفانه جو روانی ایجاد کردند و البته باید مدیریت قوی داشته باشیم و با پیاده کردن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مسایل معیشتی و اقتصادی مردم اقدامات وسیعی را داشته باشیم.

وی گفت : ما نیاز به اتحاد و همبستگی داریم و این گرفتاری ها حل نمی شود مگر با کمک مردم که البته مسولین باید شرایط مردم را درک کنند و به طور جدی و با حساسیت و درایت و دقت ،وقت بیشتر وبرنامه ریزی بهتر تلاش نمایند . مردم امیدوار باشند که این هم مثل تمار فشار ها و سختی های گذشته قابل حل می باشد، خوشبختانه مردم ایران ملتی قانع هستند پس نیاز به همکاری و کمک آنها در بحث اقتصاد مقاومتی داریم و از مسولین میخواهم به مردم کمک کنند که بی اعتمادی بوجود نیاید و صادقانه رفتار کنبم . این کمبودها و نبود ها نیست که مردم را ناراحت می کند بلکه احساس تبعیض در نگاه به آنهاست که موجب ناراحتی می شود.

در پایان اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر مسایل مالی و اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند با جدیت خواهد بود و به جد دنبال رفع موانع تولید و کسب و کار و موضوعات اساسی از جمله قاچاق کالا و ارز ،مالیات و ….بوده و برنامه های مسولین را موشکافانه رصد می کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه مردم برسد.