‘رون بن یشای’ کارشناس نظامی رژیم اشغالگر قدس در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت احرونوت’ ادعا کرد که ‘حماس’ در غزه با سه گزینه مواجه است، حمله گسترده و اشغال دوباره، جنگ نامحدود و راه حل سیاسی .

‘رون بن یشای’ کارشناس نظامی رژیم اشغالگر قدس در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت احرونوت’ ادعا کرد که ‘حماس’ در غزه با سه گزینه مواجه است، حمله گسترده و اشغال دوباره، جنگ نامحدود و راه حل سیاسی .
به گزارش یوپنا، یشای با اشاره به اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تعامل با بحران غزه و ناتوانی در اجرای این سه گزینه، ادعا کرد که کابینه صهیونیستی تنها در شرایط کنونی اهتمام به وضعیت شهرک نشینان اطراف نوارغزه را در دستور کار خود قرار داده است .
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات در سرزمینهای اشغالی گفت که به نفع ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر و ‘ایگدور لیبرمن’ وزیر جنگ است که با عملیات نظامی در غزه، ثبات امنیتی جنوب فلسطین اشغالی را برهم نزند.
وی همچنین راه حل سیاسی غزه را موجب تقویت همکاری استراتژیک میان اسرائیل و مصر دانست.

** اتحادیه اروپا بر مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
اتحادیه اروپا اعلام کرد که اجرای هرگونه طرح شهرک سازی از سوی رژیم صهیونیسیت، احتمال تشکیل دولت فلسطین در آینده را با خطر جدی مواجه خواهد کرد .
مقامات رژیم صهیونیستی چندی پیش، طرح ساخت بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس را ارائه دادند.
اتحادیه اروپا ضمن مخالفت شدید با شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی در سرزمینهای اشغالی، آن را مانعی در برای صلح دانست.
** لیبرمن مخالفت با راه حل سیاسی برای غزه را اعلام کرد
لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) در بازدید از دیوار حائل در نزدیکی مرز نوار غزه اعلام کرد که با مذاکره با حماس و هرگونه راه حل های سیاسی دربرگیرنده آتش بس میان اسرائیل و گروه های مقاومت از جمله حماس و کاهش بحران انسانی و رفع محاصره غزه، مخالف است.
رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از لیبرمن نوشتند که وی منکر نقش خود در مذاکره با حماس است و گفته که هیچ اطمینانی به راه حل سیاسی ندارد و راه حل بحران غزه را در میدان جنگ باید تعیین کرد .
نوار غزه بیش از یک دهه است که از سوی نظامیان صهیونیستی تحت محاصره قرار گرفته و از ماه گذشته نیز گذرگاه ‘کرم شالوم’ به سمت غزه مسدود شده است، از این رو ورود مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه به این باریکه به سختی انجام می شود./ایرنا