دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد، با وجود عدم تخصیص ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از سامانه نیما، ایرلاین ها داوطلبانه تصمیم گرفتند قیمت بلیت خود را برای پروازهای داخلی ۵۰ درصد کاهش دهند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد، با وجود عدم تخصیص ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از سامانه نیما، ایرلاین ها داوطلبانه تصمیم گرفتند قیمت بلیت خود را برای پروازهای داخلی ۵۰ درصد کاهش دهند.
به گزارش یوپنا به نقل از انتخاب، مقصود اسعدی سامانی به جلسه ظهر امروز مدیران عامل شرکت های هواپیمایی در محل این انجمن اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت بلیت سبب شده بود که در روزهای اخیر مردم سفرهای خود را با هواپیما کاهش دهند.
وی ادامه داد: تصمیم شرکت های هواپیمایی باهدف رفاه حال مردم و پایداری صنعت حمل ونقل هوایی کشور اتخاذ شده و تداوم این مساله نیازمند تامین ارز مورد نیاز شرکت های هوایی است.
این مقام صنفی تاکید کرد که کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت برای مسیرهای داخلی است و شامل پروازهای بین المللی نمی شود.
به گزارش ایرنا، در چند روز اخیر با توجه به سیاست جدید ارزی که تخصیص ارز از سامانه نیما برای شرکت های هواپیمایی به قیمت بازار تعیین شده است، بهای بلیت پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی ۷۰ درصد و مسیرهای بین المللی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
این افزایش قیمت بلیت در کاهش سفرهای مردم بسیار تاثیر گذاشته به طوری هواپیماها در برخی از مسیرهای داخلی با ۲۰ تا ۳۰ نفر پرواز کردند و این مساله، متضرر شدن بیشتر شرکت های هوایی را به همراه داشته است.
** ایرلاین ها همچنان منتظر تخصیص ارز از سامانه نیما
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در ادامه افزود: مدیران شرکت های هوایی در جلسه امروز اعلام کردند، با وجود موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز از سامانه نیما، تاکنون هیچیک از شرکت هوایی موفق به خرید ارز از این سامانه نشده اند.
اسعدی سامانی افزود: با این حال شرکت ها تصمیم گرفتند این کاهش قیمت بلیت را در سایت شرکت های هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی کنند تا مردم بلیت گرانقیمت نخرند.
وی گفت: هزینه های شرکت های هوایی در کشور رو به افزایش نهاده است که دلیل عمده آن بالارفتن بهای ارز است؛ ضمن آنکه ایرلاین ها با مشکلات تامین قطعات و تعمیر و نگهداری هواپیماها نیز مواجه اند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، افزایش قیمت بلیت را به شمشیر دولبه ای توصیف کرد که سبب می شود مردم برای خرید بلیت تمایل کمتری داشته باشند و شرکت ها نیز ناگزیرند برای ماندن در بازار با توجه به هزینه تمام شده، قیمت را افزایش دهند.