فرياد غدير؛ طنين صداي رسول اكرم (ص)
فرياد غدير؛ طنين صداي رسول اكرم (ص)

معصومه ملک؛ کارشناس ارشد ارتباطات

غدير دف زنان و طبل زنان از راه مي رسد، وه كه چه تماشايي دارد لباس رسالت بر تن امامت مي شود و وصل امامت و ولايت ديدني مي شود .
مباهات ما شيعيان به غدير است كه پيوند خدا و ملكوت بر زمين همچون نوري خوشرنگ بر ما تابيد و رسالتش را بر ما تمام كرد وباران ريزش الطاف رحماني را بر گلزار جان هاي تشنه ما فر و ريخت و نورانيت محض خود نمايي كرد و درخت هستي به كمال رسيد و قرابت انسان با خدا آشكار شد .
خوب روزي است اين اكمال دين بر ما مسلمانان ،ناگهان دست هاي خورشيد در دست هاي وحي گره مي خورد و آسمان خودش راروي پاهاي خورشيد مي اندازدودست وحي بالا مي رود و دستهاي خورشيدرا به بالاتر مي بردوغدير فرياد مي زندو رسول ، طنين صدايش را به گوش همگان مي رساند :
«من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله».
و صداي بهار تا آسمان هفتم مي پيچد و بارانی از رحمت، شروع به باریدن مي كند. خدا، مهر علی را به خاک هدیه کرد وخاک، بارور شد، نام علی را به گوش آب‌ها خواند و رودها خروشیدند، یادعلی را به درخت‌ها، سپرد و درخت‌ها، سبز شدند.غدير نقطه آغاز دلتنگی‌های علی است؛ شروع داستان حق‌طلبی فاطمه علیه السلام،رنج روزهای نیامده علی است؛ ابتدای بیست و پنج سال خانه‌نشینی ذوالفقار.غدیر، اولین پژواک از اندوه بی‌شمار، وراز دل با چاه گفتن و دلتنگی‌های مرتضی علي است .
غدير حاصل یکصد و بیست و چهار هزار چشمه زلال رسالت است و بال پرواز به سمت بهشت و سكوي پرش به سمت عرش . موج هاي غدير بي نظير ترين موجهاي عرفان و معرفت است كه موج سواريش انسان را به آسمان و عرش مي كشاندو سكوي پرش انسانيت و معرفت الله است.
واقعه غدیر از ابعاد مختلف ، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است بطوريكه نصب امام علی(ع) به مقام ولایت در غدیر خم، از موضوعات مهم تاریخ اسلام است و شاید مسئله ای مهم تر و با اهمیت تر از این واقعه وجود نداشته باشد.
واقعه غدير بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک علی (ع) بوده است. غدیر، نماد اتحاد امت و نشان پیوند رسالت و امامت است و این دو از یک ریشه می باشند. غدیر حقیقتی است که از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است ولی در هر مقطعی بنا به ظرفیت آن دوره ظاهر شده است و هم اکنون نیز تمام حقیقت غدیر ظاهر نشده است و تنها با ظهور بقیه الله است که این امر به کمال می رسد.
عيد غديرخم بر تمامي مسلمانان جهان مبارك باد .