رئیس دانشگاه تهران تغییرات مدیریتی را یکی از آفتهای مهم آموزش عالی عنوان کرد و گفت: استیضاح وزیر علوم در مدت دو سال و نیم باقی مانده به پایان دولت دوازدهم، مشکلات آموزش عالی را افزایش خواهد داد؛ چراکه در شرایط فعلی توجیهی برای طرح استیضاح و تغییر وزیر وجود ندارد.
رئیس دانشگاه تهران تغییرات مدیریتی را یکی از آفتهای مهم آموزش عالی عنوان کرد و گفت: استیضاح وزیر علوم در مدت دو سال و نیم باقی مانده به پایان دولت دوازدهم، مشکلات آموزش عالی را افزایش خواهد داد؛ چراکه در شرایط فعلی توجیهی برای طرح استیضاح و تغییر وزیر وجود ندارد.
به گزارش یوپنا دکتر محمود نیلی، به تبعات تغییرات مدیریتی و استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مجلس در آموزش عالی اشاره کرد و گفت: ما فکر میکنیم تغییرات مدیریتی در آموزش عالی آفت است و این نوع تغییرات ضربه بسیار محکمی به عرصه آموزش عالی خواهد زد.
همچنان که آموزش عالی یکی از بخشهایی است که از تغییرات متعدد وزیر ضربه خورده، لذا در مدت زمان دو سال و نیم باقی مانده دولت دوازدهم تغییر مجدد وزیر علوم، میتواند در آموزش عالی مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ توجیهی برای استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مجلس وجود ندارد چرا که اگر مقایسهای بین وزارتخانههای مختلف انجام بدهیم در شرایط امروز کشور هر وزارتخانهای با کاستیهایی مواجه است اما با توجه به همتی که وزیر علوم و معاونین وی داشتهاند و همچنین ارتباط خوبی که با دانشگاهها برقرار کردهاند، بسیاری از مسائل و مشکلات رفع شده و آموزش عالی همانند سایر مراکز با مشکلات جدی مواجه نیست. در این شرایط تغییرات مدیریتی میتواند آموزش عالی را با مشکلاتی مواجه کند که این مشکلات در حال حاضر وجود ندارد.
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که آموزش عالی بیش از هر جای دیگر نیازمند آرامش است، گفت: موضوعاتی نظیر آموزش و پژوهش به آرامش نیاز دارد چرا که در فضای پرتلاطم هیچ دانشجویی نمیتواند به فعالیت آموزشی و پژوهشی خود بپردازد. بنابراین تاکید ما این است که هر اقدامی که این فضا را ملتهب کند قطعا به ضرر آموزش عالی است.
دکتر نیلی در پایان از تلاش دولت، مجلس و سایر دستگاههای اجرایی برای مشارکت و ورود دانشگاهها در حل مشکلات کشور قدردانی کرد و گفت: امیدوار هستیم در سایه این تعاملات و مشکلات، نقش تاثیر گذاری بیشتری در رفع مشکلات فعلی کشور داشته باشیم و مسئولان نیز در ایجاد ثبات در آموزش عالی تلاش بیشتری داشته باشند./ایسنا