به گزارش خبرگزاری یوپنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور در سطح کشور دارای اختراعات زیادی هستند، در زمینه اختراعات با یکی از مخترعین برجسته دانشگاه مصاحبه ای صورت گرفت. لطفاً خودتان را معرفی کنید: مجتبی قانونی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تشیع دانشگاه پیام نور استان قم. درباره اختراع تون توضیح بدین؟ موفق به طراحی نرم افزار […]

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور در سطح کشور دارای اختراعات زیادی هستند، در زمینه اختراعات با یکی از مخترعین برجسته دانشگاه مصاحبه ای صورت گرفت.

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

مجتبی قانونی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تشیع دانشگاه پیام نور استان قم.

درباره اختراع تون توضیح بدین؟

موفق به طراحی نرم افزار ازدواج به سبک اسلامی شده ام. یکی از مشکلات عمده جوان ها در ازدواج شناخت نا کافی از همدیگر و عدم همطرازی و کفویت که منجر به طلاق و یا اختلاف های شدید در زندگی می شود می باشد این طرح را برنامه ریزی کردم که به تایید فنی واحد انفورماتیک ریاست جمهوری رسیده و در حال ثبت می باشد.

ازدواج های سنتی و اعتمادهای سطحی که در این امر صورت می پذیرد و بعضی منجر به طلاق می شود نرم افزاری طراحی شد که ضمن گرفتن تست ها و آزمون های موضوعی و نتیجه در آن کفویت بین دختر و پسر را با درصد بالایی تشخیص می دهد و می تواند راهگشای خوبی برای انتخاب صحیح زوجین باشد.

*این اختراع اولین اختراع شما بوده یا اختراع دیگری نیز داشته اید؟

برای اولین بار می باشد که در این حوزه فعایت می کنم و این اولین اختراعم می باشد.

*دانشگاه پیام نور چه میزان از شما و طرحتان حمایت کرده است؟

به نظر بنده در دانشگاه پیام نور بستر لازم برای فعالیت های پژوهشی فراهم است.

چه چیز های باعث ایجاد انگیزه درشما برای اختراع می شود؟

ضعف و مشکلات موجود در برخی امور باعث شده که نسبت به جامعه و محیط پیرامونم حساس باشم و در زمینه مورد نظر خودم نرام افزاری تهیه کردم.

*چه انتظاری از مسئولین پیام نور دارید؟

از مسولین دانشگاه انتظار داریم که از این گونه طرح ها حمایت های لازم را داشته باشند و محرکی برای ما باشند.

در آخر اگر نکته ای در نظر دارید بیان کنید.

امید است که این نرم افزار با حمایت های لازم ارگانهای زیربط همانند پلیس و مراکز ازدواج بتواند در امر آشنایی درست و شایسته زوج های جوان به یکدیگر گام موثری در کاهش طلاق برداریم.