انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی دانشگاه پیام نور و سازمان زندان ها استان خوزستان
انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی دانشگاه پیام نور و سازمان زندان ها استان خوزستان

تفاهم نامه همکاری آموزشی دانشگاه پیام نوراستان خوزستان و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با هدف ارتقاء سطح تحصیلات زندانیان منعقد شد

 

به گزارش یوپنا ، تفاهم نامه همکاری آموزشی دانشگاه پیام نوراستان خوزستان و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با هدف ارتقاء سطح تحصیلات زندانیان، پس از انجام مکاتبات و هماهنگی های لازم در محل سازمان زندان های استان با حضور جناب آقای دکتر مروج معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان  وجناب آقای ایگدر معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای خوزستان و مدیران حوزه های مربوطه  تشکیل گردید.

 

در این جلسه ابتدا آقای ایگدر در خصوص وضعیت زندان های استان و اقدامات آموزشی و فرهنگی در حال انجام   در سطح زندانهای استان سخنانی را ایراد فرمودند و از فرصت ایجاد شده جهت ادامه تحصیل و ارتقای دانش زندانیان استقبال نمودند و در ادامه آقای دکتر مروج  در خصوص نظام آموزشی دانشگاه پیام نور، امتیازات تحصیل در آن و جایگاه دانشگاه در مجامع علمی جهان و کشور توضیحاتی عنوان نمودند.

 

سپس سرکار خانم اسدی مدیر آموزش دانشگاه پیام نور استان شرایط تحصیل در دانشگاه را تشریح و به بررسی راه های عملی و پیاده سازی مفاد تفاهم نامه پرداختند.

 

در این راستا ضمن تبادل نظر همکاران دو حوزه مقرر گردید:

.ثبت نام در این مرحله در چند رشته محدود علوم انسانی و صرفاً برای داوطلبان واجد شرایط صورت پذیرد

  •  در خصوص وضعیت نظام وظیفه داوطلبان زندانی، با توجه به اینکه برخی از زندانیان فاقد مدرک مربوطه به نظام وظیفه هستند و از طرفی در حال حاضرامکان انجام خدمت نظام وظیفه را نیز ندارند از سازمان مرکزی استعلام گردد.
  • در خصوص امکان ثبت نام داوطلبان با کپی مدارک تحصیلی(با توجه به عدم امکان دسترسی به اصل مدرک) از سازمان مرکزی دانشگاه استعلام گردد.
  •  راهکارهای عملی در خصوص صدور تائیدیه تحصیلی مقطع قبلی داوطلب بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان و پرداخت وجه اندیشیده شود.
  •  در خصوص امکان بهره مندی دانشجویان از تسهیلات ویژه شهریه با توجه به مشکلات مالی این قشر خاص اقدامات لازم صورت پذیرد.
  •  معرفی نماینده زندان  شهرستان ها به مراکز و واحدهای دانشگاه به منظور انجام هماهنگی های لازم در راستای انجام مفاد تفاهم نامه.
  •   معرفی نماینده آموزش سازمان زندان ها به اداره آموزش استان جهت توجیه قوانین و مقررات آموزشی و آموزش سیستم گلستان
  •  هماهنگی لازم جهت تسهیل در انجام فعالیت های آموزشی، نمرات میان ترم و آزمون پایان ترم با اداره امتحانات استان انجام شود
  •    فعال نمودن بخش فرهنگی دانشگاه جهت ترغیب دانشجویان مراکز و واحدها برای اهدای کتاب و تامین مواد آموزشی دانشجویان زندانی
  •    تهیه برشور و تراکت در خصوص معرفی دانشگاه و انجام تبلیغات در زندان با همکاری اداره روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان انجام