دبیرخانه قرآن و عترت  دانشگاه دانشگاه پیام نور در استان زنجان راه اندازی شد
دبیرخانه قرآن و عترت  دانشگاه دانشگاه پیام نور در استان زنجان راه اندازی شد

  به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر ناصر محمدی، مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور، در آیین افتتاحیه دبیرخانه قرآن و عترت سراسر کشور در دانشگاه پیام‌نور زنجان اظهار کرد: نام زنجان تداعی‌کننده پایتخت شور و شعور حسینی، تمایلات مذهبی و دسته‌های عزاداری این شهر است و مباحث دینی و باورهای مذهبی را بیش […]

 

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر ناصر محمدی، مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام‌نور، در آیین افتتاحیه دبیرخانه قرآن و عترت سراسر کشور در دانشگاه پیام‌نور زنجان اظهار کرد: نام زنجان تداعی‌کننده پایتخت شور و شعور حسینی، تمایلات مذهبی و دسته‌های عزاداری این شهر است و مباحث دینی و باورهای مذهبی را بیش از پیش به ذهن متبادر می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه پیام نور کاهش تصدی‌گری امور و محول کردن آن به استان‌ها و نظارت بر امور استان‌ها است، بیان کرد: در این راستا به استان‌ها مأموریت داده می‌شود تا با توجه به ظرفیت، فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهند که تاکنون ۱۳ استان ابلاغ دریافت کردند.

 

محمدی با اشاره به این که آیات، روایات و نهج‌البلاغه اشاره‌های فراوانی به اهمیت قرآن و به‎کارگیری آن در زندگی دارند، یادآور شد: قرآن بهار دل‌ها و شفای سینه‌هاست. اگر به قرآن عمل کنیم، زندگی ما با نظم و انتظام می‌یابد. از جمله شگفتی‌های قرآن پایان‌ناپذیری آن است و خداوند در قرآن تجلی کرده است.

 

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی

وی به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور در این نمایشگاه خوش درخشید و نتوانست فعالیت‌های خوبی را در آن ارائه دهد. یکی از برنامه‌های مهم پیش‌رو جشنواره قرآنی در مهرماه است که برنامه‌های جنبی خوبی برای دبیرخانه قرآن و عترت در آن پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور ادامه داد: دبیرخانه قرآن و عترت در وهله نخست باید سامانه‌ای را راه‌اندازی و یک بانک اطلاعاتی خوب از فعالان قرآنی در آن تهیه کند.