دانشگاه پیام نور پیشتاز در دیپلماسی علمی بین‌المللی / تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه باز سوکوتای تاماتیرات تایلند
دانشگاه پیام نور پیشتاز در دیپلماسی علمی بین‌المللی / تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه باز سوکوتای تاماتیرات تایلند

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه باز سوکوتای تامیرات تایلند به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه باز سوکوتای تامیرات تایلند در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی آموزش باز در این دانشگاه به امضای دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و دکتر پراسارت سوبکا (Prof. Dr. Prasart Suebka) ، رئیس داشگاه باز سوکوتای تاماتیرات رسید.

به گزارش یوپنا، دانشگاه پيام نور همانند دانشگاه باز سوکوتای تاماتیرات، عضو انجمن های AAOU و ICDE بوده و با توجه به این که هر دو دانشگاه از شیوه آموزش باز و از دور استفاده می کنند، این تفاهم نامه نقشی مثبت در جهت توسعه روابط دانشگاهی و  ارتقای کیفیت آموزش باز و از دور خواهد داشت.

دانشگاه باز سوکوتای تامیرات تایلند با بیش از ۳۹ سال فعالیت یکی از برجسته ترین دانشگاه های این کشور در زمینه آموزش از دور و به کارگیری شیوه و تکنولوژی های نوآورانه و خلاقانه متعددی برای دستیابی به اهداف آموزش باز است. این دانشگاه کار خود را با ۳ دانشکده مطالعات آموزشی، هنرهای آزاد و علوم مدیریت آغاز کرده و در حال حاضر دارای ۱۲ دانشکده است.

با امضای این تفاهم نامه، همکاری های مشترک در توسعه برنامه ها و مواد آموزشی، مبادله اعضای هیات علمی و دانشجو در خصوص سخنرانی ها، سمینارها، بحث و تبادل نظر و فعالیت های فرهنگی، تبادل نشریات، مواد درسی و اطلاعات پژوهشی و تحقیقات مشترک در حوزه مورد نیاز طرفین محقق خواهد شد.

گفتنی است، “کنفرانس بین المللی آموزش باز” با عنوان “پژوهش و نوآوری در جامعه دیجیتال” ، با همکاری و حمایت انجمن بین المللی آموزش باز و از دور (ICDE)، سازمان آموزش و پرورش جنوب شرقی آسیا(SEAMED) ، دانشگاه سایبری تایلند (TCU) و اداره کنوانسیون و نمایشگاه تایلند (TCEB) از تاريخ ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در دانشگاه باز سوکوتای تاماتیرات در شهر نانتابوری، كشور تایلند برگزار شد.

در اين همایش، نمایندگان موسسات آموزش عالی داخلی و بین المللی، محققان، صاحب نظران و اعضای هیات علمی آموزش از دور و سیاست گذاران آموزش عالی شركت کردند و هدف از این گردهمايي، فراهم آوردن فرصت مناسب براي ارائه نظرات روسای دانشگاه‌هاي عضو انجمن آسیایی دانشگاه های باز (AAOU) و انجمن بین المللی آموزش باز و از راه دور در جهت ايجاد ارتباط به منظور انجام برنامه‌هاي مشترك آموزشي، ارتقاي فناوریهای نوین آموزشی و پژوهشی و نوآوری در کیفیت آموزش باز و از دور، قابل دسترس نمودن آموزش عالی به صورت کیفی و برابر برای همه و بویژه برای اقشار آسیب پذیر از طریق موسسات توسعه یافته و مشارکت راهبردی و همچنین تقویت شبکه ارائه دهندگان آموزش از دور در آسیا-اقیانوسیه بوده است.